Slovenský absolvent FAMU Martin Pavol Repka mísí neprofesionály se začínajícími herci a herečkami. Jedinou skutečně známou tváří filmu je Zuzana Fialová, která svou roli ztvárňuje s veškerou něhou.
Norská režisérka Lilja Ingolfsdottir natočila autentické vztahové, respektive rozchodové drama. Není pochyb o tom, že do filmu promítla i osobní zkušenosti.
Hru o jednom z nejvýznamnějších současných českých básníků Ivanu Wernischovi uvede ve čtvrtek v premiéře Národní divadlo. Inscenaci s názvem Wernisch režíroval spisovatelův přítel Jan Nebeský.
„(Elvis) byl středobodem všeho. Když z Gracelandu odjel koncertovat, jako by život zdánlivě neměl smysl,“ říká herecká představitelka Priscilly Presley v novém filmu Sofie Coppoly.
Nápad na Megalopolis rozvíjel Coppola od začátku 80. let. Připravoval ho tedy s přestávkami čtyři dekády. Teď ho přivezl do Cannes, kde se stal zatím nejkontroverznějším a nejdiskutovanějším dílem.
Můžete si vybrat, jestli budete Kosa v ostružiní sledovat nejvíc jako politickou, poetickou, tělesnou, nebo společensko-kritickou podívanou. Všechny možnosti dávají smysl.
Moustapha Fall mluví o tom, jaké je pro debutujícího náctiletého herce představovat jednu z hlavních rolí v mezinárodním snímku, který se odehrává na moři, v poušti i ve vězení.
I když vychází z rozhovorů s Afričany, kteří absolvovali cestu za lepším životem v Evropě, snímek italského režiséra Mattea Garroneho není případovou studií, ani dokumentárním počinem.
Molly Manning Walkerovou staví její debut do sousedství seriálů jako Můžu tě zničit, který také tematizoval sexuální násilí, ale i do souvislosti filmů respektované britské režisérky Andrey Arnoldové.
Problémy Evropy se proměňují, ale dilemata, která to přináší, se mění pozoruhodně málo. Filmy Jean-Pierra a Luca Dardennových tak zatím takřka nestárnou.
Společným jmenovatelem příběhů jsou životy ničené nebo zastíněné rozsáhlou chobotnicí drogového násilí, ale pro řadu diváků bude sama nejasnost příběhu značnou překážkou.
Mimo jiné díky výborným hereckým výkonům v čele s Cillianem Murphym je Oppenheimer intenzivní, v nejlepších momentech strhující podívaná.
Film graduje právě jako morální drama o síle a moci.
Do českých kin vstoupil Aftersun jako festivalový miláček, který Paulu Mescalovi vynesl nominaci na Oscara a který se i přes nevelký komerční úspěch objevil na množství seznamů nejlepších filmů roku.
V tomhle letním seriálovém hitu, který na začátku října konečně dorazil na český stream, se nezdravé návyky mění podstatně hůř než postup při přípravě domácího pečiva.
Režisér říká, že film je produktem toho, že sám dospěl a chtěl filmovým zrakem sledovat ztrátu tak, jak se s ní vyrovnávají dospělí lidé. Lehce se tak vychyluje z pevných linií své předchozí tvorby.
Dlouho očekávaná adaptace sci-fi klasiky, pandemický stand-up speciál/muzikál i stylizovaná česká alegorie o hrdinství figurují na seznamu nejlepších filmů podle recenzentky serveru iROZHLAS.cz.
Daniel Craig se vrací ve svém pátém a finálním dobrodružství jako tajný agent Jeho Veličenstva s licencí zabíjet, aby uzavřel 15 let dlouhou kapitolu v historii ikonického Jamese Bonda.
Existuje určitá představa, že spisovatel je člověk, který chápe lidský úděl jako málokdo. Jak ale ukazuje Muž se zaječíma ušima, v některých případech může jít spíše o diagnózu.
„Jen vás chci upozornit, že to začíná opravdu záběry z nahraného domácího porna.“ Žádná jiná věta asi nedokáže tak rychle a zároveň důkladně připravit na film jako tahle.
Příběh o nelehké době a ještě těžším morálním rozhodnutí, v němž hrají hlavní role dva studenti kněžského semináře, má od svých diváků nemalé nároky a dá se říct, že působí až skoro antitelevizně.
Významného švýcarského dramatika proslavily například detektivní příběhy jako Soudce a jeho kat nebo Podezření, ale hlavně drama s názvem Návštěva staré dámy.