Německá automobilka Volkswagen uvažuje o rozsáhlém propouštění, snižování platů a nejspíš i zavření několika závodů v Německu. Odbory v pondělí kromě vyjednávání opět vsadily na výstražné stávky.
Šéf BESIP Tomáš Neřold pro Radiožurnál radí, jak se chovat na silnicích při špatném počasí. „Hlavně pozor na to, že auto zkrátka brzdí déle a měli bychom udržovat bezpečný odstup,“ upozorňuje.
„Systém potřebuje více flexibility. Prostředky, které by automobilní průmysl potřeboval, ať radši skončí v inovacích, než aby skončily v pokutách,“ uvedl Lukáš Vlček.
Falešné textové zprávy lákají z lidí peníze za údajné pokuty za jízdu autem bez platné dálniční známky. Policie důrazně varuje řidiče, aby takovou zprávu neotvírali a nezadávali žádné osobní údaje.
Kritici postupu Bruselu tvrdí, že když budou muset automobilky pokuty platit, nebudou mít peníze na investice do rozvoje nových elektroaut. Se zrušením sankcí v příštím roce nemá problém ani Německo.
Auto bez řidiče zvládá i ostrou pravotočivou zatáčku. Pro případ nouze je v autě ovládaném na dálku pohotovostní tlačítko, kterým se deaktivují vodicí systémy a auto může pod kontrolu převzít řidič.
Analýza Portálu nehod prokázala, že na kruhových objezdech dochází k méně nehodám než na klasických křižovatkách. Řidiči se při nich vážně zraní jen výjimečně.
Kdo bude zodpovědný za případnou nehodu? Rozhodnou o tom data z černé skříňky ve vozidle. Pokud systém vyzve řidiče, aby převzal řízení, a on to neudělá, bude zodpovědný za nehodu motorista.
Čína je ochotna posílit spolupráci s českou stranou v oblastech zahrnujících obchod, investice a novou energetiku a rozšířit dovoz high-tech výrobků a zařízení z České republiky.
Experti z Centra dopravního výzkumu jezdí už čtrnáct let k dopravním nehodám a sbírají tam data o stáří anebo ojetí pneumatik. Díky tomu si vytvořili obrázek o stavu obutí aut na českých silnicích.
Škodě se zvýšil provozní zisk i rentabilita tržeb. Firma to připisuje mimo jiné vyváženému přístupu k nabídce vozů od spalovacích po plně elektrické. Volkswagen údajně chystá zavřít až tři závody.
„Volkswagen bude muset šetřit. Situace je velice vážná, řezy budou vážné a budou je provázet souboje s odboráři,“ říká v rozhovoru pro Český rozhlas Plus šéfredaktor serveru Autoweek Vladimír Rybecký.
Podle odborů je ohrožen zejména závod v Osnabrücku, který nedávno přišel o nadějnou zakázku od automobilky Porsche. Celá oddělení mají být uzavřena nebo přesunuta do zahraničí.
Motoristé už u sebe nemusí vozit zelenou kartu. Ta bude uložena online v databázi České kanceláře pojistitelů, kam budou mít přístup policisté a někteří úředníci.
Pojem autopilot se dnes zmiňuje už nejen s letectvím, ale také s automobilovým průmyslem. Letecký provoz je ovšem na rozdíl od toho automobilového řízen svrchovanou autoritou.
„Současné plány budou muset být zásadně přehodnoceny,“ říká v pořadu Dvacet minut Radiožurnálu Martin Jahn, člen představenstva Škoda Auto a prezident českého Sdružení automobilového průmyslu.
„Situace je mimořádně napjatá a nezle ji překonat jednoduchými opatřeními a snížením nákladů,“ uvedl v prohlášení šéf značky Volkswagen Thomas Schäfer.
Počet úmrtí je vyšší, než byl loni i předloni, nejtragičtější den byl 22. srpna, kdy zemřelo na silnicích šest lidí. Policie zveřejní upřesněná prázdninová čísla v průběhu příštího týdne.
Podle ředitele Metodického centra Pavla Řezáče úspěšně získalo certifikát od dubna k 21.srpnu téměř 300 řidičů. Kurzy se ale mnohdy nepodaří dostatečně naplnit, protože zájemcu je stále málo.
Ministerstvo dopravy chce jít technologiím samořiditelných vozů naproti a plánuje na podzim představit legislativu, která by ulevila řidičům od některých povinností.
Automobilka Ford v souvislosti s tímto problémem k 9. červenci registrovala v Severní Americe třináct zpráv o požárech. Neobdržela však žádné zprávy o nehodách či zraněních.