Auto bez řidiče zvládá i ostrou pravotočivou zatáčku. Pro případ nouze je v autě ovládaném na dálku pohotovostní tlačítko, kterým se deaktivují vodicí systémy a auto může pod kontrolu převzít řidič.
Analýza Portálu nehod prokázala, že na kruhových objezdech dochází k méně nehodám než na klasických křižovatkách. Řidiči se při nich vážně zraní jen výjimečně.
Kdo bude zodpovědný za případnou nehodu? Rozhodnou o tom data z černé skříňky ve vozidle. Pokud systém vyzve řidiče, aby převzal řízení, a on to neudělá, bude zodpovědný za nehodu motorista.
Čína je ochotna posílit spolupráci s českou stranou v oblastech zahrnujících obchod, investice a novou energetiku a rozšířit dovoz high-tech výrobků a zařízení z České republiky.
Experti z Centra dopravního výzkumu jezdí už čtrnáct let k dopravním nehodám a sbírají tam data o stáří anebo ojetí pneumatik. Díky tomu si vytvořili obrázek o stavu obutí aut na českých silnicích.
Škodě se zvýšil provozní zisk i rentabilita tržeb. Firma to připisuje mimo jiné vyváženému přístupu k nabídce vozů od spalovacích po plně elektrické. Volkswagen údajně chystá zavřít až tři závody.
„Volkswagen bude muset šetřit. Situace je velice vážná, řezy budou vážné a budou je provázet souboje s odboráři,“ říká v rozhovoru pro Český rozhlas Plus šéfredaktor serveru Autoweek Vladimír Rybecký.
Podle odborů je ohrožen zejména závod v Osnabrücku, který nedávno přišel o nadějnou zakázku od automobilky Porsche. Celá oddělení mají být uzavřena nebo přesunuta do zahraničí.
Motoristé už u sebe nemusí vozit zelenou kartu. Ta bude uložena online v databázi České kanceláře pojistitelů, kam budou mít přístup policisté a někteří úředníci.
Pojem autopilot se dnes zmiňuje už nejen s letectvím, ale také s automobilovým průmyslem. Letecký provoz je ovšem na rozdíl od toho automobilového řízen svrchovanou autoritou.
Praha||Tomáš Pancíř, kma|Auto|Dvacet minut Radiožurnálu
„Současné plány budou muset být zásadně přehodnoceny,“ říká v pořadu Dvacet minut Radiožurnálu Martin Jahn, člen představenstva Škoda Auto a prezident českého Sdružení automobilového průmyslu.
„Situace je mimořádně napjatá a nezle ji překonat jednoduchými opatřeními a snížením nákladů,“ uvedl v prohlášení šéf značky Volkswagen Thomas Schäfer.
Počet úmrtí je vyšší, než byl loni i předloni, nejtragičtější den byl 22. srpna, kdy zemřelo na silnicích šest lidí. Policie zveřejní upřesněná prázdninová čísla v průběhu příštího týdne.
Podle ředitele Metodického centra Pavla Řezáče úspěšně získalo certifikát od dubna k 21.srpnu téměř 300 řidičů. Kurzy se ale mnohdy nepodaří dostatečně naplnit, protože zájemcu je stále málo.
Ministerstvo dopravy chce jít technologiím samořiditelných vozů naproti a plánuje na podzim představit legislativu, která by ulevila řidičům od některých povinností.
Automobilka Ford v souvislosti s tímto problémem k 9. červenci registrovala v Severní Americe třináct zpráv o požárech. Neobdržela však žádné zprávy o nehodách či zraněních.
Je to téměř pětina všech nováčků, kteří letos získali oprávnění skupiny B. Vyplývá ze statistik resortu dopravy. Sedmnáctiletí smí řídit auto od letošního ledna v rámci takzvaného systému L17.
V Černošíně se konalo třetí setkání historických vozidel, které připravuje třiadvacetiletá Kateřina Entová. Jejím koníčkem jsou totiž veterány, jezdí starým velorexem a také na Jawě 21.
Cla budou platit od pátku 5. července po dobu nejvýše čtyř měsíců. Evropská komise stanovila individuální cla s tím, že spolupracující automobilky budou platit méně.
„Autoprůmysl jede v Česku téměř na plné obrátky,“ komentuje pro Český rozhlas Plus člen představenstva Škoda Auto Martin Jahn. Jak to s automotivem vypadá do budoucna a co jeho rozvoj limituje?