Jednotky Pendolino potřebují dvě jednotky ETCS v celé soupravě. Právě to je jedna z příčin, proč instalace evropského zabezpečovače vyšla na rekordních víc než 60 milionů korun na jednu soupravu.
Vedle žáka má při závěrečných zkouškách v autoškole sedět v budoucnu komisař s tabletem, ve kterém bude speciální program digitálně zaznamenávat celou jízdu. Žákům umožní vidět, kde udělali chybu.
Vláda Petra Fialy (ODS) má závazek ve svém programovém prohlášení. Aby ústavní zákon začal platit, musely by ho podpořit tři pětiny poslanců i senátorů. Reakci opozice zjišťujeme.
„Předpokládáme, že budeme takto úspěšně napojovat i další úřady. Máme rozjednán úřad průmyslového vlastnictví a ministerstvo práce a sociálních věcí,“ říká ředitel digitální a informační agentury.
Od pondělí najdou lidé na webu Archivu bezpečnostních složek příběhy československých hrdinů, které nacisté zavraždili na centrálních popravištích třetí říše.
Systém propojuje vozidla mezi sebou a zároveň propojuje vozidla s pevnými zařízeními u dálnice. Přijímá od nich informace o situaci v provozu - kromě varování o překážce taky o nebezpečí náledí.
„Ze stanice Bratislava-západ bude postavená čistě nová trať na novém tělese na rychlost 300 až 400 kilometrů za hodinu až do České republiky,“ říká Miroslav Garaj.
Lokomotivy zvané banány začaly v roce 1978 jezdit z Prahy přes Ostravu do Košic a až k hranicím s tehdejším Sovětským svazem. Na trase tahaly těžké rychlíky a expresy.
V neděli uplyne Senátu lhůta, ve které se mohl vyjádřit k novele zákona o zvyšování platů veřejných činitelů. Horní komora návrh projednala koncem ledna, žádné usnesení nepřijala.
Během lednových mrazů se ukázalo, že při sněhu na lokomotivách namrzá rychlostní čidlo. Vlak potom zahlásí chybu a nouzově zastaví. Problém by měl být vyřešen před další zimou, doufá ministerstvo.
Stát doteď odmítal, že by šlo o havárii. Teď soud ale podle starosty obce rozhodl o opaku. Česká inspekce životního prostředí se musí s rozsudkem ještě seznámit.
Řidič s nákladním autem s návěsem přehlédl červenou a vjel do kolejiště. Bezpečnostní systém zaznamenal porušení přejezdu a okamžitě zastavil provoz na trati.
Na webu Stezky Českem přibyla nová záložka „pro školy“. Zde jsou v podstatě kompletně vymyšlené vícedenní turistické trasy uzpůsobené pro skupiny dětí – ne nutně jenom školy.
Jízdy historických vlaků nejspíš nový evropský zabezpečovač v Česku nezastaví. I když Správa železnic dlouho nechtěla o historických vlacích na tratích s ETCS ani slyšet, nakonec připouští změnu.
Na české železnici chybí strojvedoucí. Jejich průměrný věk se navíc zvyšuje, část postupně odchází do důchodu a nemá je kdo nahradit. Železniční dopravci se tak snaží nalákat nové strojvedoucí.
Chybějící nebo zastaralé vagony bez klimatizace, bez zásuvek, nefunkční informační obrazovky a rozhlas – to jsou časté nedostatky v rychlících. Kontrolami neprojde třetina spojů objednávaných státem.
Podle ministra dopravy Martina Kupky z ODS problémy s ETCS zatím neměly zásadní vliv na jízdní řády. Resort teď jedná s dodavatelem technologie na nápravě, která by měla trvat maximálně tři měsíce.
Po nedalekých Pardubicích začne stát letos opravovat i v Hradci Králové. I to má zastaralé technologie až z 50. letech. Jejich výměna a další práce stát vyjdou na 12 miliard korun.