Mladoboleslavská Škodovka láká na vysoké mzdy i benefity. Jiným podnikům však chybí zaměstnanci
Mladá Boleslav má asi 44 tisíc obyvatel, v místní automobilce pracuje zhruba 20 tisíc lidí. Škoda Auto tedy pojme poměrně velkou část místní pracovní síly. Navíc její zaměstnanci mají měsíčně v průměru přes 50 tisíc hrubého. Ostatní firmy proto přichází o pracovníky, kteří jdou za lepším.
„Napracovala jsem osm let na České správě sociálního zabezpečení a šla jsem pracovat do Škody Auto, protože ta finanční nabídka byla tak zajímavá, že se nedalo odolat,“ říká Radiožurnálu jedna ze zaměstnankyň Škodovky, kde má prý o polovinu více peněz.
Po jakých zaměstnancích je v regionu největší poptávka? Poslechněte si reportáž Radka Duchoně
Kromě státní správy mají problém udržet si své zaměstnance i ředitelé škol. „My s touto firmou velice úzce spolupracujeme, pomáhá nám ve vzdělávacím procesu. Na druhé straně, má finanční zdroje, na které státní sektor nedosahuje,“ vysvětluje Tomáš Suchý, jeden z ředitelů.
„V poslední době odešlo několik učitelů, hodně ti jazykově nadaní a odborníci na matematiku a chemii,“ dodává. Podobně mluví i Milan Hofmann, který podniká v pohostinství.
„V minulosti a stále se tady po restauracích hledají lidé. Kuchaři do Škodovky odchází vařit, nebo pracovat na linku, protože mají volné soboty a neděle a platy mají možná ještě větší než v restauracích,“ popisuje Hofmann. V kuchyni mu prý v minulosti museli pomáhat senioři, bývalí kuchaři. O zákazníky ale nouzi nemá.
Zaměstnancům Škody Auto vzrostou mzdy o 2500 korun. Zvýší se jim také mimořádný bonus
Číst článek
Mluvčí úřadu práce Kateřina Beránková říká, že podnikatelům pomáhají shánět nové zaměstnance. Podnikatelé teď hledají třeba 140 kuchařů, 20 číšníků a přes 300 řidičů.
Zaměstnanecké výhody
„Důležitý je přímý kontakt s firmami a mapování jejich potřeb v terénu či exkurze zprostředkovatelů úřadu práce ve firmách. Hlavním plusem monitorovací činnosti je, že se veškeré informace dostanou přímo na stůl jednotlivým zaměstnavatelům a ti se o nich nemusí dovídat zprostředkovaně,“ říká Beránková.
I samotná automobilka shání své zaměstnance přes úřad práce. Hledá hlavně operátory výroby, logistiky a montážní výroby. Automobilka láká zaměstnance i na benefity. „Jde kupříkladu o příspěvky na penzijní připojištění, rekreační příspěvek, příspěvky na stravu, očkování proti chřipce nebo preventivní rehabilitační programy,“ vyjmenoval některé mluvčí Škody Auto Tomáš Kotera.
Mezi nejzajímavější výhody podle něj patří zvýhodněný pronájem nových automobilů, poskytování firemního vozu pro svatbu zaměstnance či úvěry na bydlení.
Průměrná mzda tarifního zaměstnance automobilky byla loni 51 200 korun.