Jezdce čekají při GP Malajsie formule 1 těžké klimatické podmínky

Velkou cenou Malajsie pokračuje mistrovství světa vozů formule 1. Zásadní otázkou druhého závodu sezóny, kterou si před závodem klade celý motoristické svět, je, zda vozy RedBull opanují klání na okruhu v Sepangu nebo zda se podaří soupeřům jejich nadvládu zlomit.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Jezdec RedBullu Sebastian Vettel při kvalifikaci na GP Malajsie - druhého závodu sezóny MS F1

Jezdec RedBullu Sebastian Vettel při kvalifikaci na GP Malajsie - druhého závodu sezóny MS F1 | Zdroj: ČTK

Řada odborníků tvrdí, že ne. V tréninku se sice velmi dobře prezentoval Brit Luis Hamilton z McLarenu, a pochvaloval si, jak se jeho vůz po změně nastavení od Austrálie zlepšil, zároveň ale poukázal, že Red Bull tréninky nejel naplno a taktizoval.

Jeho slova nepřímo potvrdily výsledky kvalifikace, ve které všem ukázal záda Sebastian Vettel. Ten odmítl jakékoli spekulace a nejrychlejší čas přisoudil systému sběru kinetické energie KERS, který jeho monopostu přidal na rovinkách potřebný výkon.

Přehrát

00:00 / 00:00

Jezdce čekají při GP Malajsie formule 1 těžké klimatické podmínky

"Ano bez něj bychom na tomhle okruhu nebyli tak rychlý. Jsem opravdu šťastný, že jsem vyhrál. S McLarenem to bylo ke konci hodně těsné. Rozdíl je o hodně menší než v Austrálii, což ukazuje, jak rychle se mohou věci změnit. Na našem autě se nic neporouchalo, nic se nerozbilo, jen jsme nedokázali prodat, co dokážeme. Občas bylo na dráze trochu moc aut, občas jsem dělal chyby, občas nebyla jízda zcela plynulá. To se stává a není to nic zásadního. To přijde až v závodu. Uvidíme, jak to dopadne. Jsme tu proto, abychom to zjistili." říkal po zisku pole position Sebastian Vettel.

Pro porovnání – v Austrálii byl v kvalifikaci rychlejší než Hamilton takřka o celou vteřinu, v Malajsii to byla pouze desetina. To slibuje v závodu zajímavou podívanou, stejně jako to, jak se jezdci a jejich technika vyrovnají s těžkými klimatickými podmínkami.

Vysoké teploty a vlhkost kolem 90-ti procent dají zabrat zejména motorům. Na své si přijdou i jezdci. Dvě z patnácti zatáček zatěžují jejich svalstvo přetížením téměř 3G, v sedmi dalších má hodnotu kolem 2G.

Do už tak napínavého závodu může navíc promluvit déšť. I když v Malajsii o dešti lze mluvit jen stěží. Tamní tropické průtrže mračen vytvoří během pár minut na trati potoky vody. A podle předpovědi by v době závodu mělo v Kuala Lumpuru pršet. Na první z šestapadesáti pěti a půl kilometrových okruhů se monoposty vydají v deset hodin našeho času.

Petr Kadeřábek Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme