Vlny překonaly v Česku a na Slovensku milion diváků. ‚Staly se filmovým fenoménem,‘ říká distributor
Kostýmní drama Vlny překonalo v českých a slovenských kinech po čtyřech měsících milion diváků. Na Slovensku jde o historicky nejúspěšnější český film od rozdělení Československa. „Osobně věřím, že se Vlny v českých kinech časem stanou vůbec tím nejúspěšnějším filmem, který měl letos premiéru,“ řekl Robert Švec, ředitel distribuce společnosti Bontonfilm.
Film Jiřího Mádla vidělo na stříbrném plátně 825 882 Čechů a 174 238 Slováků. V Česku tak má vyšší návštěvnost než americký snímek Barbie, v tuzemsku divácky nejúspěšnější titul loňského roku. Ten podle Unie filmových distributorů vidělo přes 722 tisíc diváků.
Vlny byly silný zážitek, říká Třeštíková. ‚Velký film nemůže vzniknout podle šablon,‘ namítá publicistka
Číst článek
Ovšem ani tento milník nemusí znamenat konec diváckého zájmu. „V Česku se Vlny staly opravdovým filmovým fenoménem a stále žijí a rezonují. V kinech se pořád hrají, diváci na ně chodí a my stále evidujeme zájem je do programu nasadit, za což patří dík návštěvníkům i provozovatelům kin a také zástupcům škol,“ věří Robert Švec.
Poprvé mohli diváci vidět Vlny na letošním karlovarského filmového festivalu, kde získal také Diváckou cenu. Ocenění od publika obdržel i na filmovém festivalu ve francouzském Arrasu.
Ve filmové databázi ČSFD zaznamenal snímek hodnocení 89 procent, což z něj spolu s Obecnou školou dělá jeden z nejlépe hodnocených českých počinů natočených po roce 1989, hned za Pelíšky s 91 procenty.
Vlny jsou dynamický mainstreamový zářez. Girlandy národní hrdosti jsou ale zbytečné
Číst článek
Vlny sledují život mladého Tomáše Havlíka. Ten po smrti rodičů vychovává svého mladšího bratra v Praze 60. let minulého století. Tomáš se snaží příliš nevyčnívat a nezahrávat si s komunistickým režimem. To se ale změní, když dostane pracovní nabídku od Redakce mezinárodního života Československého rozhlasu.
Spolu s ní se pak snaží prosadit v Československu nezávislou žurnalistiku, a to i přesto, že se v tom redakci snaží komunistický režim za každou cenu zabránit.
Film, v němž hraje třeba Vojtěch Vodochodský, Tatiana Pauhofová, Stanislav Majer, Vojtěch Kotek, Marika Šoposká nebo Petr Lněnička, se na Slovensku stal historicky vůbec nejúspěšnějším českým filmem od 1. ledna 1993, tedy od vzniku samostatného Slovenska. V Česku se drží na na 9. místě nejúspěšnějších filmů od roku 1991.