Kdo vyhraje Sexistické prasátečko? Reklama typu 'sex prodává' opět kraluje nominacím
O anticenu Sexistické prasátečko letos v osmém ročníku soutěží 88 reklam, což je méně než loni. Organizátoři z neziskové organizace Nesehnutí to opatrně připisují zlepšující se situaci v reklamě.
Na webu může veřejnost hlasovat od čtvrtka do konce měsíce a vyhlášení se uskuteční 11. listopadu. Nejsexističtější reklamu posuzuje jak veřejnost, tak i odborná porota. Potvrdila to v tiskové zprávě jedna z organizátorek Petra Havlíková.
V porotě zasedají i například odborníci na reklamu, mediální osobnosti či lidé zabývající se genderovými vztahy i genderovým právem.
Sexistické reklamy ubývají
Nejvíce reklam je postavených na principu "sex prodává" a je na nich zobrazeno "dokonalé" ženské tělo s částečně nebo i zcela odkrytými intimními partiemi. S produktem, na který reklama láká, přitom nemají vůbec nic společného.
Anticenu Sexistické prasátečko získala reklama v pisoáru na erotický klub
Číst článek
"Letos zaznamenáváme úbytek soutěžících reklam zhruba o desetinu, i když zájem o soutěž zůstává stejný. S mírným optimismem si dovolujeme říct, že klesající počet soutěžících reklam souvisí se zlepšující se situací v oblasti genderové citlivosti reklamy v České republice," uvedla Havlíková.
Nechybí ani politické strany
Ač jde převážně o reklamy menších firem, ani letos nechybí mezi jejich zadavateli politické strany či vysoké školy. "Stále přitom zastáváme názor, že právě tyto instituce by měly mít nejvyšší etické standardy," řekla Kristýna Pešáková z Nesehnutí.
Nesehnutí se tématu sexismu v reklamách věnuje také ve svých vzdělávacích programech pro střední školy nebo při systematické práci s krajskými živnostenskými úřady. Loni se o titul ucházelo 99 reklam. Veřejnost i porota zvolila za nejvíce sexistickou vagínu v pisoáru Cabaret Darling.