Exministr dopravy Pavel Dobeš odchází ze strany LIDEM. Nesouhlasí prý se směřováním strany pod vedením Karolíny Peake. Dobeš rezignoval na šéfa dopravy kvůli špatně fungujícímu registru vozidel, na jeho odchod z vlády tlačila právě Peake.
Pavel Dobeš odchází z postu ministra dopravy. Jeho odchod z vlády žádala jeho vlastní strana LIDEM. Kritizován byl za to, že nezvládl start nového centrálního registru vozidel. Ten byl spuštěn na začátku července, ale dodnes plně nefunguje. Dobeš kvůli neshodám zvažuje i odchod ze strany.
|Lucie Maxová, Mirko Kašpar, Veronika Neprašová|Zprávy z domova
Ministerstvo dopravy bude po dnešku bez svého šéfa. Pavel Dobeš ze strany LIDEM z čela resortu dobrovolně odchází. K rezignaci ho přimělo vedení strany kvůli trvajícím problémům s novým registrem aut.
Prezident Václav Klaus převzal od premiéra Petra Nečase demisi ministra dopravy Pavla Dobeše. Ten ve funkci končí v pondělí. Odchod Dobeše z vlády žádala jeho vlastní strana LIDEM. V čele ministerstva dopravy byl Dobeš od loňského července.
Vicepremiérka Karolína Peake chce prověřit smlouvy týkající se centrálního registru vozidel. Podle ní je pravděpodobné, že jsou pro stát nevýhodné. Peake to řekla v souvislosti s odchodem ministra dopravy Pavla Dobeše v České televizi.
Ministr dopravy Pavel Dobeš předal premiérovi Petru Nečasovi svou demisi k datu 3. prosince. Řekl to novinářům po setkání se premiérem Petrem Nečasem. Dobešova vlastní strana LIDEM ale žádá, aby odešel okamžitě. Dobeše zřejmě nahradí podřízený Karolíny Peake Robert Vacek.
Odcházející ministr dopravy Pavel Dobeš odmítá, že odsunutím rezignace na začátek prosinec chce zabránit státu, aby zahájil arbitráže se společností Eurovia kvůli zvlněné dálnici D47. Podle něj podalo ŘSD žaloby už před dvěma týdny.
Předsednictvo strany LIDEM vyzvalo v úterý večer ministra dopravy Pavla Dobeše k rezignaci. Vadí jim především problémy s centrálním registrem vozidel. Systém od svého spuštění v červenci stále nepracuje bez chyb.
Centrální registr vozidel by měl být v prosinci plně funkční a zcela bez problémů. Ministerstvo dopravy ho chce napojit na základní registry. Šéf resortu Pavel Dobeš to řekl na sněmu strany LIDEM v Brně. Pokud to nedopadne úspěšně, Dobeš odstoupí.
Pokud vás zvedla ze židle informace, že by si generální ředitel Českých drah mohl přijít na 15 milionů korun, zbystřete. Oproti současnosti by to bylo méně!
Centrální registr aut dnes čeká zatěžkávací zkouška. Po odstranění problémů s propojením policejních databází se k němu poprvé připojí všechny obce s rozšířenou působností. Páteční slabší provoz, kdy většina dopravních inspektorátů neměla úřední dny, systém přečkal bez kolapsu. Hrozba odchodu z vlády ale pro ministra dopravy Pavla Dobeše ze strany LIDEM trvá.
Ministr dopravy Pavel Dobeš ze strany LIDEM má před sebou možná poslední den ve funkci. Slíbil totiž, že pokud nebude registr vozidel do dnešního dne fungovat, odstoupí. Stejný termín mu dal na nápravu problémů i premiér Petr Nečas. Nový registr se potýká s problémy tři týdny, včera už systém fungoval, i když pomalu.
Už jen den dělí ministra dopravy Pavla Dobeše od možné demise, kterou nabídl, pokud nebude registr vozidel do zítřka fungovat. Nepodrží ho ani jeho domovská strana LIDEM.
Obcím došla trpělivost s ministerstvem dopravy a nefungujícím registrem vozidel. Jejich zástupci se dnes sejdou se šéfem resortu Pavlem Dobešem, chtějí od něj slyšet, kdy nový systém začne fungovat, a požadují také náhradu za jeho výpadek.
Ministerstvo dopravy otočilo a na starý registr vozidel nepřejde. Podle šéfa resortu Pavla Dobeše by cesta zpět nevedla k výraznému zlepšení. Nový registr vozidel se od začátku týdne potýká s problémy. Někde nefunguje vůbec, jinde je oproti původnímu systému pomalejší. Dodavatelské firmě ATS-Telcom se ale podle ministerstva podařilo po čtyřech dnech systém vylepšit.
Je jedno, zda bude dálnice zaplacena z českého či evropského rozpočtu nebo formou PPP projektu, říkají lidé na jihu Čech. Hlavně aby byla. Reportér Českého rozhlasu navštívil obec Borek na předměstí Českých Budějovic, přes kterou se neustále valí proud aut směrem ku Praze. Už desetiletí tam místní čekají na dálniční obchvat.
Do podmínek miliardových zakázek na stavbu dálnic mohly zasahovat přímo stavební firmy, a to ještě před vyhlášením soutěží. Vyplývá to z dokumentů, které má Radiožurnál k dispozici. Firmám to umožnil renomovaný profesor Českého vysokého učení technického František Lehovec, který měl přitom státu radit jako nezávislý odborník.
Řidiči si možná budou moci legálně koupit registrační značku na auto podle svého přání. Vlastní speciální SPZ by mohli dostat za poplatek pět tisíc korun. Počítá s tím novela, kterou na dnešní jednání vlády nese ministr dopravy Pavel Dobeš.
Místopředseda Věcí veřejných Tomáš Jarolím žádá, aby byl ministr dopravy Pavel Dobeš vyloučen ze strany. Odmítnutím demise podle něho Dobeš porušil stanovy, ministra navíc podezírá z přehnané loajálnosti ke koaličním partnerům.
Ministr dopravy Pavel Dobeš slíbil na své návštěvě jižních Čech urychlení dostavby dálnice D3 – hotová by podle něho měla být do konce roku 2015. Na programu jednání jsou i železniční koridor, rychlostní silnice nebo komunikace spojující České Budějovice s Temelínem.
Přesunutí sídla navigačního systému Galileo do Prahy je oficiální. Ministr dopravy Pavel Dobeš a ředitel Evropské agentury pro vznikající vesmírný systém Galileo Carlo des Dorides dnes podepsali hostitelskou smlouvu.
Za 'mrtvý' označil ministr dopravy Pavel Dobeš z Věcí veřejných nápad snížit spotřební daň na naftu. V České televizi tak reagoval na snahu opoziční ČSSD, která chce tento návrh předložit sněmovně.
Problémy se zvlněnou dálnicí D47 u Ostravy vyřeší expertní skupina, ve které budou zástupci státu i stavební firmy a zřejmě i experti z Německa. Na dnešním jednání v Ostravě se na tom dohodnul ministr dopravy Pavel Dobeš s představiteli stavební firmy Eurovia CS.
Jaroslava Štrosová dnes státu darovala část pozemku nezbytnou pro dostavbu dálnice D11 do Hradce Králové. Právní zástupce a syn majitelky David Štros podepsal s ministerstvem dopravy smlouvu o bezúplatnému převodu pozemku. Státu ještě zbývá vyřešit vlastnická práva se sestrou Štrosové, farmářkou Ludmilou Havránkovou, která vlastní druhou půlku tohoto pozemku.
Ministři schválili aktualizovaný harmonogram výstavby dopravní infrastruktury pro letošní a příští rok, který dnes vládě předložil ministr dopravy Pavel Dobeš. Na rozvoj a údržbu silniční a železniční sítě má jít celkem 126 miliard korun. Necelá třetina částky má být čerpána z evropských fondů.
Po 17 letech se zřejmě podaří státu vyřešit spor o poslední pozemek na dostavbu dálnice D11 z Prahy do Hradce Králové. Ministr dopravy Pavel Dobeš a Ředitelství silnic a dálnic přistoupili na návrh právního zástupce majitelky pozemku Jaroslavy Štrosové na bezúplatný převod jejího pozemku státu.
Zbývající část dálnice D11 do Hradce Králové by mohla být hotova do dvou let. Poté co Dozorčí rada Pozemkového fondu schválila směnu půdy mezi státem a farmářkou Ludmilou Havránkovou, zbývá dokončit některé administrativní kroky.
Pobouření obyvatel pražského Spořilova nad tisícovkami projíždějících kamionů vrcholí. Před měsícem blokovali Spořilovskou ulici, dnes končí petiční akce za dostavbu silničního okruhu kolem Prahy. Ten by je od hlučné nákladní dopravy konečně osvobodil.