Případ zvlněné dálnice D47 u Ostravy má vyřešit expertní skupina

Problémy se zvlněnou dálnicí D47 u Ostravy vyřeší expertní skupina, ve které budou zástupci státu i stavební firmy a zřejmě i experti z Německa. Na dnešním jednání v Ostravě se na tom dohodnul ministr dopravy Pavel Dobeš s představiteli stavební firmy Eurovia CS.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Briefing ministra dopravy Pavla Dobeše v hotelu Imperiál v Ostravě

Briefing ministra dopravy Pavla Dobeše v hotelu Imperiál v Ostravě | Zdroj: ČTK

„V první řadě se budou řešit jednotlivé mostové konstrukce a to v řádu týdnů. Následně bobtnající podloží pod vozovkou a další vady, které byly definovány na základě posudků, které byly předkládány ze strany Ředitelství silnic a dálnic,“ řekl Dobeš.

Úkolem skupiny je vyřešit, kdy a kdo dálnici opraví a kdo to zaplatí. Osmikilometrový problémový úsek stál 4,5 miliardy korun. Škody se odhadují na stovky milionů.

Probléme je kromě zvlněného povrchu, za který může nevhodná bobtnající struska v podloží, i špatný stav tří mostů. Kvůli tomu je v úseku omezená rychlost na 60 kilometrů v hodině.

Přehrát

00:00 / 00:00

Jednání v Ostravě sledovala reportérka Silvie Mikulcová

Za několik málo let provozu si mosty sedly už o několik centimetrů a nikdo to neřešil, ocel je zrezlá tak, že se z ní loupou šupiny, do mostů zatéká, zrezlé jsou i šrouby nebo svodidla, v asfaltu i betonu jsou trhliny.

Právě mostní konstrukce se budou posuzovat prioritně. Mělo by k tomu dojít už během několika týdnů. Teprve pak se začne řešit problém s nekvalitní vozovkou. První opravy měly začít už na jaře.

Šéf Eurovie Martin Borovka ale dnes řekl, že není jasné, kdy k opravě dojde. Firma si chce nejprve ověřit, jestli už dříve opravované úseky jsou opravené opravdu dobře, jestli technologie fungují tak, jak mají a jestli se tedy mohou znovu použít.

Protože většina z těchto staveb vyjma jednoho mostu je ještě v záruce, stát chce, aby stavební firma vše opravila a uhradila ze svého. Stát se opírá o nezávislé posudky, Eurovia se ale brání jinými posudky. Problém je ale v tom, že ty jsou od lidí, kteří byli u stavby od počátku, rozhodně tedy nejsou nezávislí.

Přehrát

00:00 / 00:00

Případ zvlněné dálnice sleduje reportér Petr Sehnoutka

Stavební firma sice některá pochybení připouští, zároveň ale tvrdí, že spousta problémů vznikla tím, že stát se o objekty špatně staral. V tom má zřejmě částečně pravdu, protože z dokumentace vyplývá, že na některé podněty opravdu tehdy zodpovědní lidé na ŘSD nereagovali.

Pro Ostravu město je teď dálnice kvůli opravě Svinovských mostů klíčová. Pokud by byl problém s dálnicí, doprava ve městě by mohla úplně zkolabovat.

Igor Maňour, Silvie Mikulcová, Petr Sehnoutka Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme