fast food

fast food v textech na iROZHLASU

|Ľubomír Smatana |Zprávy z domova

Bufet bez jména zaplní vietnamská polévka Pho do posledního místa

Obchodníci si zakládají na značce, na logu, na jménu firmy a totéž se týká třeba restaurací. A teď si představte podnik, který žádný název nemá, je schovaný v zastrčené uličce, majitel své jméno také raději zamlčí, a přitom má u stolků pod plátěnou střechou plno od rána do večera. Pointa je nečekaná, je za tím výtečná polévka Pho v pražské holešovické tržnici.

2:44

|Ľubomír Smatana, bre, Kristina Winklerová, Jan Bumba |Zprávy z domova

Americké fastfoody v bitvě o zákazníka zvítězily nad českými bufety

Krátce po revoluci vtrhly do Česka jako velká voda, pevně se tu usadily a bleskově vytlačily bufety se sekanou, ovarem či vlašským salátem. Lidé takzvaným fastfoodům nebo-li rychlému občerstvení amerického střihu přišli na chuť a dnes tyto firmy dosahují miliardových obratů. Typickým příkladem je McDonald's, který první prodejnu v Česku otevřel přesně před dvaceti lety. Na nezájem strávníků si ale nemohou stěžovat ani asijská bistra.

10:21

|Hanka Shánělová, Kristina Winklerová |Zprávy z domova

Užijte si jídlo, radí organizace Slow Food

Překotná doba si vynutila nástup řetězců s rychlým občerstvením, takzvaných fast foodů. Proti nezdravému stravování ve spěchu a průmyslové velkovýrobě potravin se ale snaží bojovat iniciativa Slow Food. Sdružuje lidi, kteří si chtějí jídlo opravdu vychutnat.

3:21

|Martina Mašková, pir |Ekonomika

McDonald's chce obsluhu nahradit terminály s dotykovou obrazovkou

Řetězec rychlého občerstvení McDonald's se podle prezidenta evropské sekce Steva Easterbrooka chystá v Evropě změnit zavedené způsoby obsluhy. Část pokladních v restauracích by mohly nahradit terminály s dotykovou obrazovkou, s jejichž pomocí si zákazníci jídlo objednají a zaplatí kartou. Cílem je údajně vytvořit příjemnější prostředí.

San Francisco zakáže přidávání hraček k nezdravým jídlům

|Jan Prokeš, Eva Presová |Zprávy ze světa

Kalifornské San Francisco jako první velké město ve Spojených státech omezilo rozdávání bonusových dárků k dětským jídlům v restauracích. Hlavně fastfoodové řetězce totiž na takové bonusy v podobě hraček nebo omalovánek vábí malé zákazníky a zvyšují tím oblibu nabízených dětských menu.