Vědci zaznamenávali, na jaké potraviny a jak dlouho se na ně děti dívaly. Podle Dany Hübelové z Mendelovy univerzity tak zjistí, co děti na jídlech láká.
Mnozí začali na restaurace McDonald’s, symbol vyspělého kapitalismu, nahlížet jako na možnou záchranu. „Když budou v každé zemi mekáče, už nikdy nebude válka!“ vykřikovali.
Běžné menu se v restauracích rychlého občerstvení pohybuje nad 200 korun. To je víc než v mnoha restauracích. Například cena cheeseburgeru v McDonalds se za posledních deset let víc než zdvojnásobila.
Soudce uvedl, že před několika lety došlo k jednomu případu, kdy se zákazník, který nedostal sušenku v Happy Mealu v řetězci McDonald's, protáhl okénkem drive-thru a začal mlátit pracovníka.
„Prakticky každý kuřák většího množství cigaret rozvine předčasné projevy aterosklerózy, jako infarkt myokardu, mozková příhoda nebo postižení periferních tepen,“ upozorňuje kardiolog Josef Kautzner.
Německo by mohlo zakázat reklamu na sladkosti a nezdravé potraviny. Prosazuje to ministerstvo zemědělství a výživy, které tím chce ochránit zdraví dětí.
Zelené pozadí loga má podle mluvčího firmy Sistema PBO, která bude restaurace provozovat, představovat kvalitu výrobků a služeb. Nové jméno řetězce zatím společnost nezveřejnila.
Asi 27 tisíc tun potravin z veřejných jídelen a rychlého občerstvení skončí v Česku každý rok v popelnicích. Z části jde přitom o jídlo, které by ještě mohl někdo sníst.
Kuchyně rychlého občerstvení mají našlápnuto k revoluční změně. Tou se může stát robot Flippy. Při prvním zapojení do ostrého provozu ale vydržel ve službě jen jediný den.
Americká společnost Disney přestane postupně vysílat reklamy na dětské jídlo s vysokým obsahem cukru, tuků a soli. Na svých televizních a rozhlasových kanálech bude propagovat jenom zdravou výživu. Zástupci společnosti to ve Washingtonu oznámili za přítomnosti manželky prezidenta Obamy Michelle.
Zákaz prodej smažených hranolků v bistrech u škol žádá jeden z členů městské rady v Amsterdamu. Stánky rychlého občerstvení by podle něj neměly hranolky a další smažené výrobky prodávat v době polední školní přestávky.
Obchodníci si zakládají na značce, na logu, na jménu firmy a totéž se týká třeba restaurací. A teď si představte podnik, který žádný název nemá, je schovaný v zastrčené uličce, majitel své jméno také raději zamlčí, a přitom má u stolků pod plátěnou střechou plno od rána do večera. Pointa je nečekaná, je za tím výtečná polévka Pho v pražské holešovické tržnici.
Krátce po revoluci vtrhly do Česka jako velká voda, pevně se tu usadily a bleskově vytlačily bufety se sekanou, ovarem či vlašským salátem. Lidé takzvaným fastfoodům nebo-li rychlému občerstvení amerického střihu přišli na chuť a dnes tyto firmy dosahují miliardových obratů. Typickým příkladem je McDonald's, který první prodejnu v Česku otevřel přesně před dvaceti lety. Na nezájem strávníků si ale nemohou stěžovat ani asijská bistra.
Překotná doba si vynutila nástup řetězců s rychlým občerstvením, takzvaných fast foodů. Proti nezdravému stravování ve spěchu a průmyslové velkovýrobě potravin se ale snaží bojovat iniciativa Slow Food. Sdružuje lidi, kteří si chtějí jídlo opravdu vychutnat.
Řetězec rychlého občerstvení McDonald's se podle prezidenta evropské sekce Steva Easterbrooka chystá v Evropě změnit zavedené způsoby obsluhy. Část pokladních v restauracích by mohly nahradit terminály s dotykovou obrazovkou, s jejichž pomocí si zákazníci jídlo objednají a zaplatí kartou. Cílem je údajně vytvořit příjemnější prostředí.
Americká firma McDonald‘s už není světovou fastfoodovou jedničkou. Největším provozovatelem rychlých restaurací se stala rovněž americká společnost Subway. Přestože McDonald‘s má stále vyšší zisk než konkurence, v počtu restauracích ho Subway celosvětově předběhl.
Kalifornské San Francisco jako první velké město ve Spojených státech omezilo rozdávání bonusových dárků k dětským jídlům v restauracích. Hlavně fastfoodové řetězce totiž na takové bonusy v podobě hraček nebo omalovánek vábí malé zákazníky a zvyšují tím oblibu nabízených dětských menu.