McDonald's chce obsluhu nahradit terminály s dotykovou obrazovkou
Řetězec rychlého občerstvení McDonald's se podle prezidenta evropské sekce Steva Easterbrooka chystá v Evropě změnit zavedené způsoby obsluhy. Část pokladních v restauracích by mohly nahradit terminály s dotykovou obrazovkou, s jejichž pomocí si zákazníci jídlo objednají a zaplatí kartou. Cílem je údajně vytvořit příjemnější prostředí.
„Určitě existují lidé, já jim říkám digitální lidé, kteří mají rádi automatickou obsluhu. Jsou to lidé, kteří obsluhují smartphony, kteří si berou limonády z nápojových automatů, jsou to lidé, kteří nepotřebují, aby jim někdo radil při výběru jídla. Raději přijdou, dají tam kartu, objednají si a jdou pryč. Určitě tady existuje silná skupina lidí, která to uvítá,“ říká Oto Klempíř, ředitel marketingové agentury Candoo.
O novince, kterou připravuje McDonald's, mluvil na Rádiu Česko Oto Klempíř, ředitel marketingové agentury Candoo
Podle Klempíře se tento způsob obsluhy hodí například do Prahy, jako města hojně navštěvovaného turisty. Ti se nemusejí složitě domlouvat, podle obrázku si navolí objednávku a mají vystaráno.
Klempíř si myslí, že podobný způsob prodeje převezmou i jiné řetězce rychlého občerstvení. Je ovšem otázkou, kdy k tomu dojde.
Řetězce rychlého občerstvení, jako je například McDonalds, KFC nebo BurgerKing, vykazují i v dobách krize zisk. Možná právě proto, že mají z nejrůznějších věrnostních programů velice podrobná data o svých zákaznících.
„V době krize řetězce investují do značky, masivně investují do komunikace, na rozdíl od ostatních restaurací,“ dodává Klempíř.