Alain Guiraudie chce publikum ujistit, že žijeme v prazvláštním a ne zcela přátelském světě. Zabíhá do politiky, filozofie i náboženství. Chce znejišťovat – a daří se mu to vrchovatou měrou.
Tři herečky, jeden festival a spousta očekávaní, která se ale jen těžko naplňují. Šimon Holý natočil nízkorozpočtový film Hello, Welcome během několika dní na loňském karlovarském festivalu.
Málomluvného zahradníka v novém snímku Jiřího Havelky terorizuje bezostyšný podnikatel, který si koupil sousední ruinu zámku. Co k tomu může říct Karel Čapek?
Tragikomedie víc než nostalgii nabízí melancholii. A objetí těm, kteří bojují s depresí, nespravedlností a vlastní bolestí z toho, že svět je komplikovaný a trpký. Nechtějí ale působit totéž jiným.
Výletní loď/Pařížský bordel||Pavel Sladký|Film|Premiéry Pavla Sladkého
Cage si v současnosti užívá pozornosti mladší generace režisérů, pro které je cool do značné míry právě z těch důvodů, které ho z pozice velké hvězdy 90. let začaly odstavovat na okraj.
Po šesti slabých filmech z let 2014 až 2020 se Allenova novinka bude jevit jako velmi solidní počin. Je ale potřeba vzít v potaz, že laťka se v poslední fázi režisérovy tvorby ocitla až příliš nízko.
Nový film 66letého Fina je ironicky lakonický, finsky málomluvný, hudebně půvabný a má srdce na pravém místě. Funguje jako romantická komedie i jako pocta kinematografii.
Idan Haguel nemá zdaleka tolik koncepční filmařské dovednosti ani důslednosti, aby film dovedl k palčivému obrázku současnosti, nejen té izraelské. Podobně jako jeho postavy si vlastně neví rady.
Švédský literární bestseller Frederika Backmana Muž jménem Ove dostal filmovou podobu už v roce 2015 v režii Hannese Holma. Nerudný puntičkářský stařík se tentokrát jmenuje Otto a má tvář Toma Hankse.
Morální tragikomedie s Javierem Bardemem v roli prospěchářského šéfa fabriky na výrobu vah ukazuje, jak snadno umí divácky přívětivá témata překonat titulkovou bariéru.
Netradiční příběh o dospívání, který si loni získal pozornost na festivalu v Benátkách, minulý týden zahájil republikovou přehlídku Tady Vary. Tento čtvrtek snímek Než skončí léto vstupuje do kin.
Ve finské tragikomedii Víkend na chatě se parta starých přátel musí vypořádat s dávnými křivdami a konečně dostat odpovědi na otázky, které jim brání skutečně dospět.
O celkem šest zlatých sošek se bude během nadcházejícího oscarového klání ucházet protiválečná a antinenávistná tragikomedie Králíček Jojo. To ale v žádném případě neusnadňuje představování jeho děje.
V nové francouzské tragikomedii se daří skrze originální zápletku spojit pocit technologického vystřízlivění s uvědoměním, že minulost nikdy není tak dokonalá, jak se zdá v našich vzpomínkách.
Před 14 lety Oliheň a velryba vyzdvihla Noaha Baumbacha mezi tvůrčí elitu. Snímek inspirovaný rozvodem filmařových rodičů následuje další osobní příběh, za který dostává nejlepších kritiky kariéry.
Vlastníci bytových jednotek činžovního domu se setkávají na nepravidelné schůzi. Co následuje, příhodně označili tvůrci za „komedii pro ty, kdo to nikdy nezažili, a drama pro ty, kdo tím žijí“.
Nový snímek Quentina Tarantina dostojí svého názvu v tom smyslu, že nás v podstatě nechává zažít s esencí postav, které neexistovaly, ale mohly by, tři dny ve slunné Kalifornii let dávno minulých.
Režisér Radek Bajgar se vrací na břeh Berounky. Do chatařské kolonie poblíž Černošic zasadil příběh bývalé učitelky, která se tak trochu v duchu amerických westernů rozhodne postavit nespravedlnosti.
Tragikomedie Zelená kniha získala tři Oscary a není těžké pochopit proč. Snímek totiž nechce, aby lidé přemýšleli nad rasovými problémy, což část publika přímo uvítá.
Rachel Weiszová a Emma Stoneová svádějí nemilosrdný souboj o přízeň královny Olivie Colmanové, který všem třem stranám přinese utrpení, politickou moc i nominace na Oscara.
Dramaturgie festivalu Scandi ne nadarmo označuje druhý celovečerní snímek bývalého herce Benedikta Erlingssona za pomyslný vrchol letošní přehlídky severského filmu.
Dětská kresba v kapse saka zapříčiní, že se Tatiana Vilhelmová s Eliškou Balzerovou vydají na roadtrip po otcových milenkách. Cíl je přitom jediný: nalézt dosud utajovaného nemanželského syna.
Herečka Greta Gerwigová ve svém režijním debutu přirovnává pozornost k lásce. Prostřednictvím své náctileté hrdinky pak píše milostný dopis o domově a dospívání se všemi jejich krásami i ošklivostmi.