„Další růst nelze příliš čekat,“ řekl ve vysílání Plusu vedoucí partner pro oblast automotive a výrobního sektoru společnosti EY Petr Knap. Od příštího roku čeká další expanzi elektromobilů.
Podle autorů studie má Česko k přechodu na uhlíkovou neutralitu horší výchozí pozici ve srovnání s jinými evropskými státy. Do roku 2030 by měly investice dosáhnout 1,2 bilionu korun.
Evropské automobilky by se mohly řídit přísnějšími emisními normami. Návrh normy Euro 7 posuzuje Europarlament. Několik států, mezi kterými je i Česko, je ale proti. Požadují změny.
Už několik dní všechny závody společnosti Škoda Auto nevyrábějí vozy kvůli nedostatku čipů. Kapacitu linek ale omezují nebo výrobu rovnou zastavují i dodavatelé největší tuzemské automobilky.
Podle automobilového analytika Petera Fuße rekordy souvisejí s úspornými programy, které automobilové koncerny zaváděly už před pandemií a pak je během pandemie rozšířily.
Když si Schmittovi vzali hypotéku a koupili dům, zdálo se, že sny manželského páru se stávají skutečností. O dva měsíce později však zjistili, že jejich pracovní místa jsou v ohorožení.
Na Německo jsme si zvykli pohlížet jako na ekonomicky silnou zemi uprostřed Evropy. Spoléhat se, že to tak zůstane, je ale naivní. Spolkovou republiku čekají předprogramované krize, které přijdou.
O možných investicích Japonska v České republice jednal na oficiální návštěvě země předseda poslanecké sněmovny Jan Hamáček z ČSSD. Podle něj má Japonsko zájem především o investice do automobilového průmyslu a hi-tech technologií. Česko by s Japonskem mohlo spolupracovat i v jaderné energetice.
V České republice se vyrobilo během prvních tří měsíců letošního roku o třetinu více aut než ve stejném období loni. Podle údajů Sdružení automobilového průmyslu to bylo 265.985 kusů.
Probíhající autosalón ve švýcarské Ženevě potvrzuje revoluci, kterou sektor výrobců vozů prochází. Většina z nich totiž představuje auta s alternativním pohonem. Platí to i o Ferrari, které včera nabídlo veřejnosti prototyp s hybridním motorem.
Škoda Auto se chystá vyrábět nový typ vozu. Měl by se jmenovat A Entry a podle týdeníku Škodovácký odborář bude jeho největší předností nízká cena, údajně pod 300 tisíc korun. Jeho přesnou podobu i další vlastnosti, včetně ceny, ale automobilka zatím tají. Podle spekulací by se měl vyrábět v závodu ve Vrchlabí a má se podobat modelu Octavia.
Prodeje aut v Německu v lednu zkolabovaly. Podle Svazu mezinárodních výrobců automobilů se propadly o 4 procenta na 181 000 vozů a dostaly se tak na nejnižší úroveň od roku 1990. Zájem o nové vozy přitom oslabil už v prosinci a to zejména kvůli odeznívajícím účinkům šrotovného.
Jedním z odvětví, které loni nejvíc postihla hospodářská krize, byl automobilový průmysl. Projevilo se to především v poklesu prodeje. Produkci automobilů se následně snažily podpořit také různé vládní programy, jako třeba šrotovné v Německu. To příznivě ovlivnilo i produkci v Mladoboleslavské Škodovce, která loni zaznamenala pokles jen o 2,6 procenta.
Ekonomická krize dolehla letos i na automobilový průmysl. Výroba v Evropské unii se propadla více než o pětinu, v Americe byla situace ještě horší. Vlády některých zemí se snažily prodej aut rozhýbat a zavedly šrotovné, daňové úlevy či další různé pobídky.
V letošním roce vyvrcholila ekonomická krize. Přesto se některým společnostem, především v automobilovému průmyslu, poměrně dařilo. Například české automobilky prodaly letos nejvíc osobních aut v historii. Podle informací Hospodářských novin automobilky Škoda Auto, TPCA Kolín a Hyundai Nošovice prodaly celkem zhruba jeden milion a 125 tisíc kusů.
V Číně se letos prodá nejvíce aut na světě, až 13 milionů. Čína tak předstihne Spojené státy a stane se největším automobilovým trhem. Prudký nárůst umožňuje velká domácí poptávka i státní podpora. Na druhé straně ale Peking přiznává, že export vozů vyrobených v Číně je stále negativně ovlivněn dopady finanční a hospodářské krize.
Česko vystoupilo na ochranu svého automobilového průmyslu a žádá prošetření státní pomoci pro německou automobilku Opel. Ministr průmyslu a obchodu Vladimír Tošovský žádá o prověření miliardové podpory v dopise Evropskou komisi. Napsal to deník E15.