České automobilky měly i přes krizi úspěšný rok
V letošním roce vyvrcholila ekonomická krize. Přesto se některým společnostem, především v automobilovému průmyslu, poměrně dařilo. Například české automobilky prodaly letos nejvíc osobních aut v historii. Podle informací Hospodářských novin automobilky Škoda Auto, TPCA Kolín a Hyundai Nošovice prodaly celkem zhruba jeden milion a 125 tisíc kusů.
"Co se týká celkového odbytu vozidel, tak by mohla být spokojenost. Je třeba si uvědomit, že tržby nebudou tak vysoké jako v loňském roce, i když počet vyrobených vozidel bude zhruba stejný. Je to dáno tím, že se více prodávala menší auta, na kterých je mnohem nižší zisk," vysvětlil ředitel Sdružení automobilového průmyslu Antonín Šípek.
O českém automobilovém průmyslu mluvil na Rádiu Česko ředitel Sdružení automobilového průmyslu Antonín Šípek.
Mladoboleslavská Škoda Auto letos prodala na 675 tisíc vozidel, což je na úrovni loňského roku. Přispělo k tomu zavedení šrotovného, především v Německu, kde se vozy Fábie dokonce na čas staly nejprodávanějšími vozy. "Nejenom šrotovné v Německu, ale i v řadě dalších evropských zemích určitě automobilovému průmyslu pomohlo. Je pouze škoda, že šrotovné nebylo zavedeno v České republice," stěžuje si Šípek.
Podle něj se nyní čeká, jaké dopady bude mít skočení šrotovného: "První náznaky říkají, že když šrotovné v Německu skončilo, tak pokles objednávek není tak dramatický, jak někteří prognostici očekávali."
Podle ředitele Sdružení automobilového průmyslu Antonína Šípka je největším problémem českého automobilového průmyslu to, že Česká republika není členem eurozóny: "Ztráty automobilového průmyslu vlivem toho, že nejsme v eurozóně, jsou v miliardách korun."