‚Povodeň trať zasáhla fatálně.‘ Vlaky z Opavy na Hlučínsko se vrátí nejdříve v druhé polovině roku 2025

Vlaky se na povodněmi zničenou železniční trať mezi Opavou a Hlučínem vrátí nejdříve ve druhé polovině příštího roku. Opravy zničeného kolejiště a mostů jsou náročné. Například v úseku okolo Malých Hoštic je trať zničená fatálně a vlaky aktuálně stále nahrazují autobusy. V sobotu to oznámil mluvčí opavského magistrátu Roman Konečný.

Opava Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Zničené koleje v Krnově

Zničené koleje v Krnově | Foto: Zuzana Jarolímková | Zdroj: iROZHLAS.cz

„Vlaky na Hlučínsko se jen tak brzy nevrátí. Zatímco povodněmi poničené železniční tratě z Opavy do Ostravy a z Opavy do Krnova se podařilo opravit poměrně rychle, cestující na Hlučínsko si na obnovení železnice musí ještě počkat. Rekonstrukce úseku mezi Opavou a Malými Hošticemi a návazně dál na Hlučínsko bude dokončena nejdříve v druhé polovině roku 2025,“ řekl Konečný.

1:45

Desítky lidí jsou po povodních v náhradním bydlení. ‚Každou volnou chvilku věnuji opravám,‘ říká Kováčik

Číst článek

Zářijové povodně způsobily v Moravskoslezském a Olomouckém kraji rozsáhlé škody na zhruba šesti desítkách úseků tratí. Celkové náklady na opravy činí stovky milionů korun.

Nejvíce zasažené byly tratě v okolí Opavy, Jeseníku a Krnova, kde voda poničila dokonce i samotná nádraží včetně zabezpečovacích systémů. Místy silný proud výrazně změnil krajinu, většinu tratí se však již podařilo uvést do provozu, ale desítka z nich stále prochází rekonstrukcí.

„Úsek mezi Opavou a Malými Hošticemi patří k nejnáročnějším stavbám. Povodeň trať zasáhla fatálně, například u železničního mostu v Malých Hošticích došlo ke kompletní destrukci náspu a kolejový rošt zde doslova visel ve vzduchu. Bude nutné postavit nový most a provést rozsáhlou rekonstrukci,“ doplnil mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda.

Přesný termín zprovoznění tratě proto zatím není možné stanovit. Místo vlaků tak budou muset cestující ještě minimálně půl roku využívat náhradní autobusovou dopravu. Celá trať z Opavy až do Krnova byla plně zprovozněna v polovině prosince.

Vlaky na hlavní směr do Ostravy, konkrétně v úsecích Opava východ – Štítina a Děhylov – Ostrava-Svinov, se na koleje vrátily již v říjnu.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme