Na železniční trať mezi Bruntálem a Krnovem poničenou povodní se vrátily vlaky

V regionu se podařilo obnovit další povodněmi poškozenou železniční trať. Ode středy už vlaky opět jezdí mezi Bruntálem a Krnovem. Vlakovou dopravu do Krnova tam zajišťovaly autobusy.

Bruntál/Krnov Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Vlaková jednotka CityElefant vyjíždí ze stanice v Jilešovicích

Zářijové povodně poničily asi 60 traťových úseků v celém Česku | Foto: František Tichý | Zdroj: Český rozhlas

Na této trati byl podle správců železnic nejpoškozenější úsek mezi Krnovem a Branticemi. Nejvíce práce bylo s mostem přes Mlýnský náhon v Krnově. Voda z něj v podstatě servala koleje a zbyla jen rámová konstrukce. Poničené bylo i samotné krnovské nádraží, kde voda zničila třeba i zabezpečovací zařízení.

Přehrát

00:00 / 00:00

Podrobnosti k tématu zjišťovala reportérka Silvie Mikulcová

Správa železnic upřesnila, že začátkem příštího týdne zprovozní další úsek z Krnova přes Jindřichov ve Slezsku na hranici s Polskem. Zhruba v polovině prosince se začne jezdit na trati Krnov Skrochovice, to je spojení na Opavu, a také na úzkokolejce Třemešná ve Slezsku – Osoblaha.

Je potřeba říct, že bylo nutné udělat hodně práce. Zářijové povodně poničily asi 60 traťových úseků v celém Česku. Odpravit bude nutné ještě asi 10 z nich. Celkově voda napáchala podle odhadů na kolejích v Moravskoslezském a také Olomouckém kraji asi až dvoumiliardové škody. Proto tedy samozřejmě ty práce potrvají ještě dlouho.

Například na trať mezi Miloticemi nad Opavou a Vrbnem pod Pradědem se vlaky vrátí až v průběhu příštího roku. Tam jsou podle správců železnic škody velké. Nejdříve je nutné obnovit koryto řeky Opavy a až pak se bude dát pracovat ne samotných kolejích.

Silvie Mikulcová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme