Podle ministra dopravy Martina Kupky z ODS problémy s ETCS zatím neměly zásadní vliv na jízdní řády. Resort teď jedná s dodavatelem technologie na nápravě, která by měla trvat maximálně tři měsíce.
Po nedalekých Pardubicích začne stát letos opravovat i v Hradci Králové. I to má zastaralé technologie až z 50. letech. Jejich výměna a další práce stát vyjdou na 12 miliard korun.
Vlaky se na povodněmi zničenou železniční trať mezi Opavou a Hlučínem vrátí nejdříve ve druhé polovině příštího roku. V sobotu to oznámil mluvčí opavského magistrátu Roman Konečný.
Jeho románová prvotina Jako po drátku figuruje ve výběru nejlepších titulů roku. Překotné změny mnohdy přehlíženého 19. století vypráví z perspektivy cikánských dráteníků.
Tendr má zajistit provoz vlaků na linkách PID v Praze a Středočeském kraji od konce roku 2029 do konce roku 2059. Potřebné elektrické velkokapacitní vlaky EMU 400 pořídí vysoutěžený dopravce.
S problémy se během včerejška potýkal i jeden z dánských mobilních operátorů. Kvůli výpadkům sítě měli klienti TDC měli problém dovolat se i na tísňové linky.
Nové příležitosti spojené s železniční infrastrukturou se nevyhnuly ani středočeským Říčanům. Jak to tam s vlakovou dopravou bylo a jak ovlivnila podobu města?
Od ledna začne výhradní provoz ETCS na trati Česká Třebová – Přerov, Česká Třebová – Břeclav a také na koridoru z Prahy přes Pardubice do České Třebové.
České dráhy zrušily svou největší soutěž na nové vlaky za 42 miliard korun. Hledaly elektrické vlaky pro Pražskou integrovanou dopravu. Hrozí, že se dodávky vlaků do roku 2029 nestihnou.
Evropská komise vyměřila pokutu za to, že uzavřely tajnou dohodu o použitých osobních železničních vagonech, která poškozovala českého dopravce RegioJet.
Jeden z vlaků podle Správy železnic vjel na obsazenou kolej, oba ihned zastavily. Drážní hasiči pomohli z jednoho vlaku 12 cestujícím, ve druhém vlaku část lidí zůstala nebo sami odešli.
Velké omezení se týká také vlaků do Polska. Dráhy provoz zajistí pouze v úsecích Praha – Olomouc, Bohumín – Polsko a Ostrava – Žilina. Soupravy nepojedou mezi Bohumínem/Ostravou a Olomoucí.
Vlak minul v neděli večer ve stanici Jablonné nad Orlicí návěstidlo, které mu zakazovalo jet dál. A vjel do cesty jinému vlaku. Obě soupravy zastavily 32 metrů od sebe.
V sobotu bude ve Francii jezdit sedm vysokorychlostních spojů z průměrných deseti na severní, západní a jihozápadní trati, oznámila SNCF, přičemž předpověděla zpoždění v řádu jedné až dvou hodin.
Je to přesně 41 let, co se v Čierném Balogu na středním Slovensku začaly organizovat dobrovolnické tábory. Nadšenci se tehdy rozhodli obnovit svého času nejdelší lesní železnici v zemi.
Některé noční vlaky nabraly kvůli omezení podle webu Českých drah až tříhodinové zpoždění. V úsecích Choceň – Česká Třebová a Česká Třebová – Ústí nad Orlicí byla zavedena náhradní autobusová doprava.
Inspekce prověřuje technický stav a bezpečnost vozů RegioJet. Podle ředitele Drážního úřadu Jiřího Koláře ani jeden ze strojvůdců nepřekročil povolenou dobu jízdy.
„Někdy mobilní telefon nelokalizuje člověka úplně přesně. To znamená, že číslo přejezdu pomůže k přesné lokalizaci události,“ vysvětluje mluvčí hasičů Martin Kavka.
Při srážce dvou vlaků v Pardubicích cestovalo expresem RegioJetu přes 350 lidí. Jak by se cestující měli po vlakovém neštěstí nejlépe zachovat, aby neztěžovali práci hasičům, záchranářům a policistům?
„Na nákladním vlaku jsou škody asi 50 milionů korun, na expresu 60 milionů a na trati asi 300 tisíc korun,“ uvedl mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal.
Absolutní ticho, žádný křik, popisují policisté první chvíle po příjezdu na místo nehody vlaků v Pardubicích. Cestující vzpomínají na obrovský náraz. Hlasitou ránu od nehody zachytilo video.