Na české železnici chybí strojvedoucí. Jejich průměrný věk se navíc zvyšuje, část postupně odchází do důchodu a nemá je kdo nahradit. Železniční dopravci se tak snaží nalákat nové strojvedoucí.
Podle majetkoprávní analýzy Správy železnic v úsecích Moravská brána 1 a 2 upřednostňuje prodej 70 procent dotazovaných vlastníků, zatímco směnu by preferovalo jen 7 procent.
Chybějící nebo zastaralé vagony bez klimatizace, bez zásuvek, nefunkční informační obrazovky a rozhlas – to jsou časté nedostatky v rychlících. Kontrolami neprojde třetina spojů objednávaných státem.
Demolice nádraží začala 7. ledna. Celá budova by měla být kompletně zbořena do čtvrtečního večera. Nový objekt má cestujícím sloužit od konce roku 2025.
„Budou mít moderní kuchyni s technologií chlazení jídla a konvekční troubou. Chybět jim ale bude kouzlo Knedlíkového expresu,“ glosuje změnu americký web.
Vlaky se na povodněmi zničenou železniční trať mezi Opavou a Hlučínem vrátí nejdříve ve druhé polovině příštího roku. V sobotu to oznámil mluvčí opavského magistrátu Roman Konečný.
Tendr má zajistit provoz vlaků na linkách PID v Praze a Středočeském kraji od konce roku 2029 do konce roku 2059. Potřebné elektrické velkokapacitní vlaky EMU 400 pořídí vysoutěžený dopravce.
Podle zákona schváleného minulý týden převezme stát do pěti let všechny železniční operátory. To má podle vlády ušetřit ročně v přepočtu 60 miliard korun, které stát společnostem za provoz platí.
Na výrazně lepší ceny se lze u některých dopravců a tras dostat při objednávání s několikatýdenním předstihem, především na mezistátních linkách. Zdaleka však nejde o univerzální pravidlo.
S problémy se během včerejška potýkal i jeden z dánských mobilních operátorů. Kvůli výpadkům sítě měli klienti TDC měli problém dovolat se i na tísňové linky.
Evropská komise vyměřila pokutu za to, že uzavřely tajnou dohodu o použitých osobních železničních vagonech, která poškozovala českého dopravce RegioJet.
Severokorejská armáda nedaleko demarkační linie vyhodila do povětří silnice a železnice vedoucí do Jižní Koreje. O aktivitách předem informovala i americkou armádu, aby předešla nedorozumění.
Jeden z vlaků podle Správy železnic vjel na obsazenou kolej, oba ihned zastavily. Drážní hasiči pomohli z jednoho vlaku 12 cestujícím, ve druhém vlaku část lidí zůstala nebo sami odešli.
Na lávce za 300 milionů korun se stále drží po deštích voda kvůli špatně položenému povrchu. Firma ho teď musí přebrousit a znovu vyspádovat. Bez oprav není možné lávku zkolaudovat.
I když strojvedoucí srážku v pražské Libni zřejmě nezavinil, pokud se konzumace alkoholu potvrdí i dalšími testy, státní dopravce s ním okamžitě ukončí pracovní poměr.
„Nejvážnější situace je v Moravskoslezském kraji, a to zejména na Ostravsku a Opavsku, v Olomouckém kraji pak v podhůří Jeseníků,“ uvedla Správa železnic.
Potom, co voda ustoupí, musíme zjistit, v jakém stavu je celá dopravní infrastruktura. Komplikacemi byla zasažená celá republika,“ přibližuje ve Speciálu Radiožurnálu ministr Martin Kupka (ODS).
Odborářským vyjednavačům se nepodařilo dosáhnout dohody ohledně rozvržení směn, o mzdách a o tom, jak předcházet únavě zaměstnanců. Zaměstnanci tak ve čtvrtek přerušili práci.
Dlouhodobá zátěž v tropických vedrech působí i na techniku dopravců, především pak lokomotivy a hnací vozy, které ve vysokých teplotách nestíhají chladit motory či další tepelně namáhaná zařízení.
Pražští radní hlasovali o studii možných umístění vypracované Institutem plánování a rozvoje. Nahrazení mostu z přelomu 19. a 20. století kritizují památkáři i radnice městských částí.
Pokud by Rusko zaútočilo na některou ze zemí NATO, evropští a američtí vojáci by se museli co nejrychleji dostat na své východní křídlo. Rychlému přesunu ale brání zdlouhavé administrativní procesy.
Vlak minul v neděli večer ve stanici Jablonné nad Orlicí návěstidlo, které mu zakazovalo jet dál. A vjel do cesty jinému vlaku. Obě soupravy zastavily 32 metrů od sebe.
Začíná testovací provoz nového železničního evropského zabezpečovacího systému ETCS. Nově ho musí povinně používat proškolení strojvedoucí na tratích, kde už je zabezpečovač nainstalován.
Asi 140 lidí utrpělo zranění při srážce vlaku s nákladním autem v ruské Volgogradské oblasti. Internetový kanál Baza informuje, že mezi zraněnými jsou i děti.
Dotace podporující rozvoj nákladní kombinované dopravy namísto silniční nedosahují podle Národního kontrolního úřadu (NKÚ) svých cílů. Úřad viní zejména špatný stav českých železnic.