Provizorní lávka v Troji bude širší. Počítá se s životností až třicet let a výstavbou příští rok

Provizorní lávka spojující pražský Císařský ostrov a Troju bude minimálně čtyři metry široká. V pondělí se na tom domluvili zástupci radnice sedmé městské části, Troje a vedení hlavního města. Lávka se zřítila loni v prosinci, ze čtyř zraněných byli dva ve vážném stavu. Případ nadále vyšetřuje policie. Lidi nyní v Troji přepravuje přívoz.

Praha Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Dělníci začali na Císařském ostrově rozřezávat první díl zřícené lávky

Lávka se zřítila loni v prosinci. | Foto: Michal Žák | Zdroj: Český rozhlas

„Spojení z Prahy 7 do zoo, botanické zahrady či napojení na místní cyklotrasy dělá z dané oblasti frekventované místo. Není možné, aby zde vznikla lávka užší než čtyři metry. Je velice důležité, že se na rozšíření plánované lávky podařilo dohodnout,“ uvedl místostarosta Prahy 7 Ondřej Mirovský.

Dopravní odbor nesouhlasí s podobou provizorní lávky v Troji. Výhrady má k šířce i nosné konstrukci

Číst článek

Magistrát původně navrhoval šířku provizoria 3,5 metru a její povrch z dřevěných fošen. Právě tyto dva parametry dopravní odbor městské části Prahy 7 označil za nevyhovující, a to kvůli velkému množství pěších, cyklistů i bruslařů, kteří míří do zoo, botanické zahrady a na tamní cyklotrasy. Primátorčin náměstek Petr Dolínek (ČSSD) minulý týden řekl, že se město pokusí názor Prahy 7 zvrátit. To se nakonec nestalo.

Nově domluvená šířka provizoria podle Dolínka mírně zvýší náklady na stavbu. O kolik, neřekl. „Nesmí to (změna) ale ovlivnit délku realizace. Musíme ji celou zapracovat do rozpočtu města na rok 2019,“ řekl Dolínek. Podle něj sedmá městská část zmírnila odmítavý postoj k fošnám, které mají tvořit povrch lávky. „Ale chtějí vidět její povrch,“ dodal.

Provizorní lávka má vzniknout v příštím roce, má mít životnost až 30 let. Poté Praha vypíše architektonickou soutěž na finální podobu lávky. Má mít šířku šest až sedm metrů.

Levý břeh Vltavy s Trojou by měly propojit ještě další dvě lávky, město o jejich stavbě ale dosud nerozhodlo. Jedna má být pro pěší níže po proudu od té zřícené. Další by vedla z Podbaby k zoologické zahradě a měly by po ní jezdit tramvaje.

Trať by podle plánů Institutu plánování a rozvoje (IPR) odtud vedla dál do Bohnic. Proti tomu se ale postavila Praha 8. Podle informací ČTK město a IPR pracují s variantou, že by u zoo vznikla tramvajová smyčka. Ani o této variantě ale zatím nebylo rozhodnuto.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme