Pojišťovny občas řeší i kuriózní pojistné události, letošek nebyl výjimkou
Pojišťovny každoročně likvidují stovky tisíc pojistných událostí. Při jejich řešení je paradoxně někdy hodně veselo. Řidiči totiž hlásí operátorům na klientské lince tu a tam skutečně neobvyklé historky. Například o tom, jak líbal přítelkyni a ztratil pozornost.
Tak trochu jízlivě se říká, že námraza rozděluje motoristy na řidiče a majitele řidičského průkazu. Zvládnout smyk je někdy oříšek, zejména pokud nemáte ruce na volantu.
„Řidič se svým automobilem sjížděl lesní serpentiny a kvůli námraze dostal smyk. A protože se obával nárazu do stromu a následného zranění, rychle se odpoutal, přesedl na sedadlo spolujezdce, opět se připoutal a čekal na náraz. Jak dokázal zvládnout tolik úkonů ve zlomku vteřiny, však vysvětlit nedokázal,“ popisuje jedno z kuriózních hlášení pojistných událostí
Pojišťovny každoročně likvidují stovky tisíc pojistných událostí, někdy jde o opravdové kuriozity. O podrobnosti se zajímal Matěj Skalický
Už méně kuriózní řešení složité dopravní situace si vybrala řidička následující nehody. Operátorce ho ale podala stylem, který pobavil i Václava Bálka z pojišťovny Allianz.
„Po Praze jezdila bez větších problémů a nehod dáma narozená v roce 1921 a to do doby, než ve čtvrti, kudy pravidelně projížděla, udělali objížďku. Pak nabourala. Když nám oznamovala škodu, přidala i toto vysvětlení: Ani nevím jak, najednou jsem se dostala do protisměru a ač jsem se protijedoucím autům snažila vyhnout, ve dvou případech se to nepovedlo.“
Příčina nehody může být někdy i velmi romantická, jak to bylo u jednoho klienta České podnikatelské pojišťovny.
„Klient uvedl do záznamu o nehodě: Zastavil jsem za autem na červenou a čekali jsme na zelenou. Chvíli jsem si krátil líbáním své přítelkyně a ztratil jsem pozornost, pustil brzdu a auto se pomalu rozjelo kupředu a došlo k nárazu,“ popisuje Renata Čapková z České podnikatelské pojišťovny.
Když srdce zavelí, stranou jde, jak se zdá, úplně vše, včetně auta. Platí to nejen u lidí, ale i u zvířat. Názorně to popsal návštěvník jedné zoologické zahrady, jehož slova cituje Marek Vích z Kooperativy:
„Navštívil jsem vaši zoo, zalíbila se mi možnost projet si safari vlastním vozem. Při průjezdu šlo po silnici proti našemu vozidlo stádo watusi, což je africký skot. Zastavili jsme a čekali, až nás stádo obejde. Část zvířat auto minula, ale jeden zamilovaný 'watusák', který procházel vpravo od našeho vozidla, naskočil na členku stáda a při tom došlo ke kontaktu s naším autem.“
Podobnou smůlu měla i rodina, která na cestě do Alp narazila autem do dvou ležících krav. Jak se na silnici dostaly, vysvětlil řidič operátorce takto: „Ihned poté jsme volali policii, která zajistila nákladní vozidlo, ze kterého krávy vypadaly.“
Kromě podobných těžko uvěřitelných nehod ale pojišťovny musí každoročně řešit i mnohem vážnější případy. O to víc je pak prý potěší, když pachatel takové nehody do výpovědi připíše, že už to nikdy neudělá.