Plzeňská Škoda Group vyrábí aktuálně nejdelší trolejbusy v Česku, sloužit budou i v Praze
Čtyři nápravy, dva klouby a délka skoro 25 metrů. Tak vypadá aktuálně nejdelší trolejbus v České republice. Pro Bratislavu a teď už i pro Prahu vyrábí tyto vozy plzeňská Škoda Group ve spolupráci s polským Solarisem.
„Je to takové menší metro,“ říká s úsměvem řidič Robert Pašek. „Vůz má dva klouby, takže má specifické nájezdové i výjezdové úhly. Může jezdit jak pod dráty s tyčemi na sběr trakční energie, tak na trakční baterie, které slouží jako pomocný pohon.“
Cestujících se do vozu vejde 179. Pracují v něm dva motory, každý o výkonu 160 kilowattů, díky tomu si i nejdelší trolejbus v Česku při své velikosti drží potřebné parametry z hlediska akcelerace a nejvyšší rychlosti, aby na trati nezdržoval.
Za 20 trolejbusů, které poputují do Prahy, zaplatí příjemce 620 milionů korun. První stroj by měl být na místo určení k najíždění zkušebních kilometrů expedován na konci října či začátkem listopadu.
Dle vedoucího odboru komunikace Dopravního podniku hlavního města Prahy Daniela Šabíka se trolejbusy na svou domovskou linku, která se nyní staví, dostanou příští rok v únoru. Vozit budou cestující z nádraží Veleslavín na letiště Václava Havla, a to až do té doby, než na letiště povede nová železniční trať.