Plzeňská Škoda Group vyrábí aktuálně nejdelší trolejbusy v Česku, sloužit budou i v Praze

Čtyři nápravy, dva klouby a délka skoro 25 metrů. Tak vypadá aktuálně nejdelší trolejbus v České republice. Pro Bratislavu a teď už i pro Prahu vyrábí tyto vozy plzeňská Škoda Group ve spolupráci s polským Solarisem.

Plzeň Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejdelší trolejbus v Česku

Nejdelší trolejbus v Česku | Foto: Lukáš Milota | Zdroj: Český rozhlas

„Je to takové menší metro,“ říká s úsměvem řidič Robert Pašek. „Vůz má dva klouby, takže má specifické nájezdové i výjezdové úhly. Může jezdit jak pod dráty s tyčemi na sběr trakční energie, tak na trakční baterie, které slouží jako pomocný pohon.“

Přehrát

00:00 / 00:00

Do vozu se vejde 179 cestujících. Poslechněte si podrobnosti

Cestujících se do vozu vejde 179. Pracují v něm dva motory, každý o výkonu 160 kilowattů, díky tomu si i nejdelší trolejbus v Česku při své velikosti drží potřebné parametry z hlediska akcelerace a nejvyšší rychlosti, aby na trati nezdržoval.

Za 20 trolejbusů, které poputují do Prahy, zaplatí příjemce 620 milionů korun. První stroj by měl být na místo určení k najíždění zkušebních kilometrů expedován na konci října či začátkem listopadu.

Dle vedoucího odboru komunikace Dopravního podniku hlavního města Prahy Daniela Šabíka se trolejbusy na svou domovskou linku, která se nyní staví, dostanou příští rok v únoru. Vozit budou cestující z nádraží Veleslavín na letiště Václava Havla, a to až do té doby, než na letiště povede nová železniční trať.

Lukáš Milota, abk Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme