Referenda, které pořádalo město, se ale zúčastnila jen čtyři procenta z téměř 1,4 milionu registrovaných voličů. Šlo o třetí podobný plebiscit v Paříži v posledních třech letech.
Systém propojuje vozidla mezi sebou a zároveň propojuje vozidla s pevnými zařízeními u dálnice. Přijímá od nich informace o situaci v provozu - kromě varování o překážce taky o nebezpečí náledí.
Řada letadel zatím přistála na Gatwicku, druhém největším londýnském letišti. Hodně přisálo nebo má přistát také na zápodoirském letišti Shannon. Další jsou přesměrovaná do evropských metropolí.
Státní developer SIRS dál pokračuje v přípravách na výstavbu gigafactory. Ve čtvrtek představil další studie proveditelnosti, které potvrzují možnost výstavby mezi Dolní Lutyní a Věřňovicemi.
Lanovka na Petřín je mimo provoz od podzimu, kdy ji poničily silné deště. Aby mohli dělníci začít s její celkovou rekonstrukcí, museli nejprve odstranit oba historické vozy. S tím začali v úterý ráno.
„Rozhodli jsme se, že vyhodnocení a rozhodnutí, jaký bude další postup, má padnout až v roce 2027 na základě českých zkušeností s ETCS, ale i zahraničních,“ popsal Kupka.
Praha má podle vydavatele turistických průvodců TimeOut druhou nejlepší městskou hromadnou dopravu na světě. Ostatní česká města se také umisťují velmi vysoko. Proč tedy roste počet automobilů v ČR?
Od rána funguje mezi Florencí a Hlavním nádražím náhradní autobusová linka XC. Florenc je přestupní stanicí v centru hlavního města u stejnojmenného autobusového nádraží.
Do roku 2030 platí výjimky pro majitele lodí s benzinovými a naftovými motory, kteří už mají zaplacené víceleté povolení k provozu plavidla. Omezení se nevztahuje na historické muzejní lodě.
Pohled do statistiky těchto přestupků, kterou vede ministerstvo dopravy, vypadá hrozivě. Za posledních deset let jich přibyl víc než pětinásobek, loni to bylo 2400 případů extrémně rychlé jízdy.
„Naše posádky zasahovaly u střetu přibližně 50letého muže se soupravou metra,“ uvedli na sociální síti X záchranáři. Navzdory veškeré péči podlehl vážnému poranění hlavy.
Meteorologové dnes dopoledne odvolali varování před novou sněhovou pokrývkou pro Karlovarský a Ústecký kraj. V platnosti zůstává už jen v Libereckém kraji.
Technologie vodíkového paliva podle informací Airbusu zaostává o pět až deset let. Ambice evropského výrobce letecké techniky stát se průkopníkem v zavádění vodíkových letadel jsou tak ohroženy.
V loňském roce stát zprovoznil 46,5 kilometru dálnic, přibližně dvakrát více než předloni. Řidiči začali loni nově jezdit například po části dálnice D11 mezi Hradcem Králové a Jaroměří.
Že jsou na silnicích jasně označená vozidla autoškoly, to ví asi každý. Už brzy by ale podobně označená mohla být taky auta, která řídí 17letí řidiči. Chtějí to lektoři autoškol a zkušební komisaři.
Téměř tři čtvrtiny z 23 kontrolovaných projektů vykazovaly podle kontrolního úřadu vážné nedostatky. Některé chodníky obce neudržovaly, zarůstaly vegetací a parkovala na nich auta.
Chybějící nebo zastaralé vagony bez klimatizace, bez zásuvek, nefunkční informační obrazovky a rozhlas – to jsou časté nedostatky v rychlících. Kontrolami neprojde třetina spojů objednávaných státem.
Zpoplatnění vjezdu na Malou Stranu a Smetanovo nábřeží pro nerezidenty připravuje magistrát od roku 2023. Prosazuje jej i radnice Prahy 1, proti je naopak Praha 2, která se bojí vlivu na svoje území.
Varování Českého hydrometeorologického ústavu platí zejména pro výše položené oblasti na západě a severu Čech, část Českomoravské vrchoviny a pro Jeseníky.
Mluvčí Lidlu Eliška Froschová Stehlíková uvedla, že návštěvnost v prvních dnech po otevření se pohybovala v řádu tisíců a postupně klesá, i když zvýšený zájem řetězec očekává do konce měsíce.
„Budou mít moderní kuchyni s technologií chlazení jídla a konvekční troubou. Chybět jim ale bude kouzlo Knedlíkového expresu,“ glosuje změnu americký web.
Výstrahy meteorologů spojené se zimním počasím se týkaly desítek milionů lidí, vedení metropole kvůli očekávanému silnému sněžení vyhlásilo krizový stav a zrušilo školní výuku.
Po nedalekých Pardubicích začne stát letos opravovat i v Hradci Králové. I to má zastaralé technologie až z 50. letech. Jejich výměna a další práce stát vyjdou na 12 miliard korun.
Oběťmi nehod bývají především řidiči osobních aut. Podle statistik za období od začátku roku do konce listopadu tvořili více než třetinu zemřelých. Následovali motocyklisté a chodci.
„PPP model nemůže být levnější než ten státní,“ říká v pořadu Pro a proti ekonom Petr Bartoň. „Stát neřeší budoucí provozní náklady, u PPP je vše stanovené,“ nesouhlasí Jan Brázda z firmy PwC.