Čtveřice advokátů obžalovaných s Rittigem může dál pracovat. Zastala se jich advokátní komora
Představenstvo České advokátní komory se postavilo za advokáty, kteří čelí společně s lobbistou Ivo Rittigem obžalobě v kauze jízdenek pro pražský dopravní podnik. Rozhodlo o tom, že čtveřice může i nadále vykonávat advokacii. Na webu profesní organizace to v pondělí uvedla mluvčí komory Iva Chaloupková.
Rozhodnutí se týká advokátů Karolíny Babákové, Davida Michala, Marka Stubleyho a Aleše Rozehnala.
„Představenstvo ČAK uvedeným advokátům výkon advokacie nepozastavilo a ohledně dalšího postupu vyčká rozhodnutí soudu," uvedla mluvčí komory Iva Chaloupková. Pražský městský soud chce kauzu začít projednávat letos v říjnu.
Žalobci Rittiga opět posílají před soud. Kvůli tisku pražských jízdenek
Číst článek
Chaloupková napsala, že představenstvo se velmi podrobně zabývalo jak usnesením o zahájení trestního stíhání, tak i obžalobou. U Babákové, Michala a Stubleyho, kteří jsou stíháni v souvislosti s poskytováním právních služeb pražskému dopravnímu podniku, však vzalo do úvahy i pravomocný rozsudek v „obdobné kauze" tunelování petrochemické firmy Oleo Chemical. Ten Babákovou a Michala zprostil viny.
„Nezbývá než konstatovat, že soudy vycházely prakticky ze stejných nebo obdobných důkazů, na jakých je postavena stávající obžaloba a které nutně podmiňovaly úvahy o rozhodnutí představenstva ČAK v nyní projednávané věci," podotkla mluvčí.
„Nad rámec výše uvedeného představenstvo ČAK uvádí, že zjištěný způsob výkonu advokacie některými z projednávaných výše jmenovaných advokátů se jeví jako problematický, a považuje za nutné, aby takový způsob výkonu advokacie přešetřila Kontrolní rada ČAK," doplnila Chaloupková.
K Rozehnalovi ČAK uvedla, že je stíhaný v souvislosti s právním zastupováním rakouské společnosti. U něj komora vyšla z toho, že se jeho věc „časově zcela rozchází se skutkovou podstatou podané obžaloby".
Kauza jízdenek pro dopravní podnik
V kauze dopravního podniku čelí obžalobě celkem 18 lidí. Případ souvisí se zakázkami na tisk jízdenek, na prodej jízdních dokladů, na projekt tzv. elektronické jízdenky a dále také s následnou legalizací výnosů z trestné činnosti.
Dopravní podnik v případu figuruje jako poškozený. Podle obžaloby z něj bylo vyvedeno nejméně 457,5 milionu korun, následně bylo z vyvedených peněz zlegalizováno téměř 150 milionů.
Dopravní podnik uzavřel podle obžaloby nevýhodný kontrakt na výrobu jízdenek s papírnou Neograph, který zprostředkovala Cokeville Assets, firma Rittigova obchodního partnera Petera Kmetě. Neograph firmě podle vyšetřovatelů odváděl 17 haléřů z každé jízdenky. Nadační fond proti korupci v minulosti uvedl, že konečným příjemcem těchto peněz byl pravděpodobně Rittig.