Řetězec KFC vyzval své německé zákazníky, aby uctili památku křišťálové noci kuřetem. Později se omluvil
Americký řetězec restaurací s rychlým občerstvením KFC vyzval německé zákazníky, aby uctili památku křišťálové noci, která se považuje za začátek holokaustu, křupavým kuřetem a sýrem. Firma se pak za reklamu, kterou mnozí považovali za necitlivou a nevkusnou, omluvila a označila ji za „chybu v systému“. Informuje o tom na svém serveru německý deník Bild.
KFC ve středu rozeslala uživatelům své aplikace na mobilní telefony zprávu ve znění: „Den vzpomínky na říšskou křišťálovou noc – dopřejte si jemný sýr s křupavým kuřetem. Nyní v KFCheese!“
Fotbalista Mbappé odmítl propagovat KFC, viceprezident řetězce mu hrozil právními kroky
Číst článek
Zhruba o hodinu později firma poslala omluvnou zprávu. „Je nám to velmi líto, okamžitě zkontrolujeme naše interní procesy, aby se to již neopakovalo. Omluvte prosím tuto chybu,“ píše se v ní.
Jako křišťálová noc se označuje rozsáhlý pogrom spáchaný v nacistickém Německu proti Židům v noci z 8. na 9. listopadu 1938. Vypáleny tehdy byly stovky synagog a vypleněny obchody židovských majitelů. Zabito bylo kolem stovky Židů.
Německo bere výročí křišťálové noci velmi vážně. Na tento den bývá naplánováno mnoho vzpomínkových akcí a diskusí, které připomínají vyvraždění více než šesti milionů Židů nacisty.