Meta oznámila, že od úterý snižuje měsíční poplatek u webových verzí svých platforem bez reklamy na 5,99 eur z 9,99 eur. U chytrých telefonů poplatek klesne na 7,99 eur z 12,99 eur.
Český rozhlas na tuto konkrétní reklamu, která se objevila na sociální síti Instagram, upozornil posluchač. Podobné reklamy či příspěvky se ale na sítích objevují pravidelně a zneužívají různá média.
Piráti ve svém inzertním článku neuvedli ze zákona povinné informace o zadavateli a zpracovateli reklamy. Stejná informace chyběla i v příspěvku na sociálních sítích. Po upozornění chybu napravili.
Česko patří mezi země s největší spotřebou alkoholu na celé planetě, rizikově pije každý osmý Čech nad patnáct let. Největší problém je s alkoholem u dětí.
Reklama, která zobrazuje hydraulický lis, jenž drtí řadu předmětů, jako hudební nástroje, televizory, knihy, fotoaparáty, plechovky s barvou, vyvolala na sociálních sítích negativní reakce.
Radnice chce tímto krokem zabránit tomu, aby úředníci čelili výhrůžkám a nátlaku ze strany majitelů nelegálních reklamních ploch. „Spíš psychickému než fyzickému,“ vysvětluje náměstek Šebek.
Komisi se nelíbí ani to, že se Facebook a Instagram snaží potlačovat šíření obsahu týkajícího se politiky, protože podle ní tento přístup může narušit občanskou výměnu názorů před volbami.
Podle tiskového mluvčího strany Simona Dytrycha šlo o omyl, kterého se dopustila zprostředkovatelská firma. Ta údajně neuhlídala možnost, že se stránka skryje za jinou doménu.
Česko po začátku války na Ukrajině začalo řešit problematiku šířených konspirací a dezinformací tím, že zakázalo fungování vybraných webových stránek. Mezi nimi i web AC24.cz.
Vyžádalo si „záznam o přezkoumání usnesení o odložení věci“, jak pro iROZHLAS.cz. a Radiožurnál potvrdila tamní státní zástupkyně Kateřina Weissová. Ta může už podruhé nařídit dohledovou prověrku.
„Jen za posledních několik dní jsme v rámci různých obdobných kampaní zaregistrovali nižší stovky poškozených se škodami v řádech milionů,“ říká o podvodných webech policejní mluvčí Ondřej Moravčík.
Kriminalisté zabývali podezřením na daňové úniky u plateb od firem z holdingu Agrofert za reklamu konferenčnímu centru Čapí hnízdo. Policie dospěla k závěru, že nešlo o podezření z trestného činu.
„Naším cílem je zachytit špatné reklamy a možné podvodné účty dříve, než se dostanou do našich platforem, nebo je okamžitě odstranit, jakmile jsou odhaleny,“ uvedla firma Google.
Jak potvrdil serveru iROZHLAS chirurg Pavel Pafko, údajný rozhovor, ve kterém doporučuje přípravek Tonuplex, je podvod. „Požádal jsem svého advokáta, aby podal trestní oznámení,” uvedl lékař.
Ruský prezident Vladimir Putin podepsal zákon zakazující občanům a společnostem umisťovat reklamu na platformách „zahraničních agentů“. Tento krok nejspíš až znemožní nezávislým médiím vydělávat.
Jméno novináře Josefa Klímy bylo opakovaně zneužito na podvodných webech nabízejících preparáty na léčbu kloubů. Stránky mají za cíl pouze získat osobní údaje a peníze z lidí, kteří reklamě uvěří.
„Není to závazné – tak to na soukromých objektech nelze řešit. Je to především o dobré komunikaci směrem k těm provozovatelům. Jednou z možností je i nějaký dotační program,“ zvažuje primátor Hrvol.
Kyberzločinci se naučili lákat oběti na internetovou reklamu. Nabízí ke stažení běžné kancelářské programy a následně lidem podstrčí upravenou verzi, která jim zaviruje počítač.
Petra Kvitová měla údajně investovat skrze investiční portál a vydělat tak vysokou sumu peněz. Informoval o tom pochybný server, který se snaží ze čtenářů vylákat osobní údaje a později je okrást.
Chtěli ušetřit za letenky, najít si práci v Německu či dostat garantovaný tip na kurzové sázení. Místo toho dostali fakturu na uhrazení téměř deseti tisíc korun. Případ řeší inspekce i policie.
Původně měli kriminalisté termín pro dokončení vyšetřování už 25. prosince. Jak ale před Vánoci avizoval mluvčí pražských žalobců Aleš Cimbala, bylo pravděpodobné, že dojde k proloužení lhůty.
Svůj marketing na platformě X pozastavily firmy jako Apple, Disney, Warner Bros Discovery či Lionsgate a další. Některé další společnosti navíc o stejném kroku uvažují.
Podle Fullerové je většina billboardů v Praze nelegálně a vytváří vizuální smog. „Jsou dva extrémy, na jedné straně Las Vegas, na druhé temný les. Snažíme se mezi nimi najít kompromis,“ říká Pavlas.