Zdravotníci, horská služba i vodní záchranáři. Mobilní aplikace Záchranka má novou funkci

Mobilní aplikace Záchranka umožní lidem přivolat si stisknutím nouzového tlačítka zároveň pomoc zdravotníků i vodních záchranářů. Vylepšenou aplikaci ve čtvrtek představili zástupci Zdravotnické záchranné služby a Vodní záchranné služby ČČK v Pasohlávkách na Brněnsku. V tiskové zprávě to za Záchranku uvedla Klára Majíčková.

Pasohlávky (Brněnsko) Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Aplikace Záchranka

Aplikace Záchranka | Zdroj: Záchranka

Spolupráce bude fungovat na stejném principu jako s horskou službou, která se k aplikaci přidala letos v zimě.

Aplikace 'Záchranka' zavolá 155 a pošle údaje o poloze zraněného

Číst článek

„Aplikace sama rozpozná, že se volající o pomoc nachází na vodní ploše nebo ve vzdálenosti do 300 metrů od vodní plochy, tedy třeba i v kempu. A kromě toho, že zašle nouzovou zprávu a zavolá příslušné krajské zdravotnické záchranné službě, dostane avízo o události i Vodní záchranná služba ČČK, která danou oblast zajišťuje, a to formou automatické SMS, e-mailu i datové zprávy do mobilního telefonu GINA na základně,“ uvedl autor aplikace Filip Maleňák.

Aplikace pokryje 16 vodních ploch a jejich okolí, které Vodní záchranná služba ČČK dozoruje. Jde o Novomlýnskou nádrž - Pavlov, Novomlýnskou nádrž - Pasohlávky, Lipno - Dolní Vltavici a Modřín, Slapy, Orlík, Hracholusky, Dalešice, Těrlickou přehradu, Rozkoš, Nechranice, Slezskou Hartu, Pastviny, Seč, Hlučín a Mšeno.

Aplikace umožňuje volajícího lokalizovat na jednotky metrů. Její použití zkrátilo dojezdové časy záchranářů. Informace o ohroženém člověku si nemusejí mezi sebou předávat a mohou okamžitě jednat.

ČVUT vyvinula program na rozpoznávání rostlin a hub. Rostliny už rozpozná lépe než experti

Číst článek

„Tento typ předávání informací se ukázal ve spojitosti s horskou službou jako velmi účinný, z 50 volání denně se zhruba deset týká i horských oblastí, a tedy i horské služby. Doufáme, že pro vodní záchranku budou informace o volajícím z aplikace, především pak jeho polohové údaje, stejně přínosné,“ uvedl Maleňák.

Počty zásahů Vodní záchranné služby ČČK podle Majíčkové ukazují, že by aplikace mohla pomoci až v 800 případech ročně. V loňském roce vyjížděla vodní záchranka k 619 zdravotnickým a 87 technickým zásahům. Letošní čísla budou ještě vyšší, v polovině sezony vyjížděla Vodní záchranná služba ČČK už k více než 400 případům.

Aplikace Záchranka funguje asi dva roky, do svých telefonů si ji nainstalovalo více než 680 000 uživatelů. Pro uživatele i záchranáře je zdarma, celý projekt má neziskový charakter a podporují ho soukromé subjekty. Autor aplikace Maleňák ji původně začal vyvíjet jako svou bakalářskou práci.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme