Ostravská opravna tramvají a trolejbusů zůstává zatím v majetku města
Zaměstnanci ostravské opravny tramvají a trolejbusů se už nemusejí bát o místo. Na začátku roku vyšlo najevo, že si Ekova Electrics, dceřiná společnost Dopravního podniku Ostrava, nevede ve srovnání s konkurencí zrovna nejlépe. Město proto zvažovalo prodej dvoutřetinové podílu silnější společnosti, která by opravnu podržela. Privatizaci ale nakonec Ostrava odmítla, stejně jako možnost pronájmu.
Eva dělá v opravně pomocnou sílu. Když začátkem roku spěchala z práce na tramvaj, neskrývala obavy: „V podniku jsem 27 roků, tak se obávám.“ Strach o místo měla i kolegyně Olga: „Dělám elektromechaničku a do důchodu mám čtyři roky. Dnes už by mě do práce nikdo nevzal. Je to obrovská nejistota.“
Záchranou pro opravnu v krizi měl být silný strategický partner. O většinový podíl na Ekově projevilo zájem sdružení podniků Škoda transportation a Krnovské opravny a strojírny, které za 66procentní podíl nabídlo 130 milionů korun. To ale město nakonec odmítlo. Stejně jako další zájemce na pronájem společnosti.
„Obrátili jsme se na dopravní podnik a Ekovu, ať dají stanovisko. Jejich vyjádřením bylo, že by v tuto chvíli nebyla výhodná forma pronájmu. Ekova prosperuje, má zakázky a funguje, takže místa zůstávají zachována,“ vysvětluje sociálně-demokratický primátor Petr Kajnar.
Že si teď společnost vede dobře, potvrdil i náměstek primátora Josef Babka z KSČM, který je zároveň členem dozorčí rady:
„Ekova je v poměrně dobré kondici. Myslím si, že rozhodnutí ponechat si ho v majetkové podstatě města bylo správné.“
Zaměstnanci se teď tedy o práci bát nemusí. Vedení města ale připouští, že se podobná situace v Ekově může v budoucnu opakovat a podpora investora bude zřejmě stejně potřeba.