Týká se to až čtyřiceti tisíc aut denně. Jejich řidiči běžně stojí v kolonách v místě, kde se čtyři pruhy od výstaviště a od Královopolského tunelu zužují do dvou. Po pondělní půlnoci se to změní.
V kraji by podle předpovědi mělo být ve čtvrtek zataženo až oblačno se slabými srážkami. Ve výšce nad 500 metrů budou smíšené nebo sněhové. Sněžení se postupně přesune do větších nadmořských výšek.
Ředitelství podobným způsobem argumentovalo i v případě jiných žádostí o informace, které Děti Země podávaly, upozornil předseda Dětí Země Miroslav Patrik.
„Pospícháme, abychom zachytili počasí, kdy budeme mít zabetonované trámy, které vytváří největší hydratační teplo, a abychom skončili v nějakém normálním období,“ dodává Ondrušík.
Více než 6 kilometrů dlouhá stavba za 688 milionů korun výrazně uleví přetíženému centru města, kterým i po dokončení části dálnice D11 projíždí těžká tranzitní doprava.
Práce provádí jedna z firem, která figuruje v aktuální chomutovské kauze. „Společnost vyhrála regulérní výběrové řízení a zakázku by měla být schopná provést,“ říká ale Ředitelství silnic a dálnic.
Problémový úsek nebude do konce prázdnin hotový a uzavírka části Poděbradské ulice potrvá o několik týdnů déle. Ovlivní to i provoz pardubické MHD včetně školních linek.
V druhém díle seriálu Do výšek i do podzemí zůstáváme při zemi – na dálnicích. Každou noc na některé úseky vyrážejí silničáři. I obyčejné sekání trávy pro ně přitom může znamenat nebezpečí.
Silný zápach v posledních dnech pociťovali nedaleko stavby dálnice D3 obyvatelé části Českých Budějovic Suché Vrbné a Dobré Vody. Vodohospodáři teď našli příčinu.
Ředitelství silnic a dálnic chce zprovoznit chybějících zhruba 460 metrů dálnice D3 u Tábora na přelomu července a srpna, kde mnoho let trval spor o pozemky.
„Momentálně do tunelu instalujeme technologické záležitosti, což jsou kabely, osvětlení, požární vodovod, čidla a další věci nutné pro bezpečnost provozu,“ popisuje v tunelu Pohůrka stavbyvedoucí.
Úspěšné usazení kapličky na novém místě ocenily potleskem desítky přihlížejících. Nově stojí v klidnější a přístupnější lokalitě asi o 1,5 kilometru blíže k vesnici.
Radnice chce tímto krokem zabránit tomu, aby úředníci čelili výhrůžkám a nátlaku ze strany majitelů nelegálních reklamních ploch. „Spíš psychickému než fyzickému,“ vysvětluje náměstek Šebek.
Firma Metrostav zpochybňuje odbornou kvalifikaci vítěze výběrového řízení, Eurovie. Ta šla do tendru s nabídkou, že tunel Homole postaví za 1,7 miliardy korun bez daně.
Olomoucký kraj neopouští plán na výstavbu nové základny, náměstek hejtmana Dalibor Horák však připomíná, že projekt zbrzdilo nesouhlasné stanovisko Ředitelství silnic a dálnic.
Na konstrukci byly trhliny, ale hlavním důvodem, proč se most musí rozebrat, je podle Ředitelství silnic a dálnic to, že u jednotlivých prefabrikátů nebyla dodržena tloušťka krycí vrstvy betonu.
Ve středu ráno na mnoha místech v Česku silně mrzlo, teploty klesaly až k minus dvaceti stupňům. Většina silnic je tak podle Ředitelství silnic a dálnic sjízdná jen se zvýšenou opatrností.
Brno je teď pro řidiče jednou velkou neznámou. „Bývá to nejhorší v pondělí, úterý. Snažím se městu vyhýbat, ale když jsme firma z Brna, tak to nejde úplně,“ popisuje řidič Karel Dvořáček.
„Tehdy se zaměstnanci styděli za to, kde pracují. Ale já si řekl, že budu ukazovat a říkat, co dělají, protože je to spousta práce a není jediný důvod se za ni stydět,“ říká mluvčí Jan Rýdl.
Správa železnic uvedla, že když se stavba dálnice chystala, tunel v projektu byl, pak z něj vypadl. Rýdl řekl, že ho silničáři z plánu vypustili po mnoha jednáních za přítomnosti ministerstva dopravy.
Obvinění je výsledkem pondělní razie detektivů z Národní centrály proti organizovanému zločinu na krajském úřadě, přerovské radnici či na Správě silnic Olomouckého kraje.
„Realita je taková, že přípravná řízení trvají neúměrně dlouho. A pak jenom můžeme koukat, jak se v Polsku staví, a my tady nejsme schopni pohnout se z místa,“ konstatuje poslanec ODS Ivan Adamec.
„Je uzavřen dodatek ze strany ŘSD a zhotovitele s termínem dokončení do konce roku 2025. Finální termín je 23. prosinec 2025. Ten by se měl stihnout ze strany zhotovitele,“ říká Mátl.