Tábor zajišťuje nebezpečnou skálu, zpevnění má vydržet 100 let. Zakázku ale zajišťuje obviněná firma
Zajištění skal nad silnicí I/19 u Jordánu v Táboře částečně omezuje dopravu. Nestabilní žulové svahy už byly zvětralé a hrozil pád kusů kamene přímo na vozovku. Sanační práce potrvají do letošního prosince. Ředitelství silnic a dálnic za ně zaplatí 17 milionů korun.
„Nejhorší bylo vrtání, pracovat v tom prachu a horku, to už je za námi,“ popisuje technik Pavol Jablončik. On a jeho kolegové do skalního masivu u Jordánu v Táboře postupně navrtali 1300 ocelových prutů. Kromě nich na svahy přijdou ještě stabilizační ocelové sítě.
„Zajištění těmi hloubkovými ocelovými tyčemi má téměř neomezenou životnost, sítě mají technickou normovanou životnost osmdesát let. To, co tady teď děláme, tedy znamená zajištění s výhledem kolem stovky let,“ uvádí mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Rýdl.
Momentálně se pracuje nad silnicí ve směru z Čekanic na Všechov. V místě je rychlost omezená na 50 kilometrů v hodině. Řidiči to ale příliš nedodržují. „Zrovna projel kamion tak osmdesátkou, devadesátkou, ačkoli tu máme padesátku. Chci požádat řidiče, aby dopravní omezení dodržovali vzhledem k tomu, že je tady pracoviště plné lidí,“ apeluje Jan Rýdl.
Policie obstavuje majetky firem z chomutovské kauzy. Umístila na ně plombu
Číst článek
Práce provádí firma Rocknet, která figuruje v kauze chomutovského primátora Marka Hrabáče (dříve ANO). Společnost vyhrála regulérní výběrové řízení a podle Jana Rýdla teď nic nenasvědčuje tomu, že zakázku nebude schopná provést.
„Dodavatel má na základě uzavřené smlouvy vůči nám naprosto jasné závazky a povinnosti. Své záležitosti ať si řeší interně, my budeme trvat na provedení těch prací v termínu a kvalitě, jak je stanoveno ve smlouvě,“ dodává.
V září by se technici, kteří zajišťují skály nad silnicí u rybníka Jordán v Táboře, měli přesunout do opačného směru na druhou stranu. I tam poté bude provoz svedený do jednoho jízdního pruhu.