Chtějí upozornit na podle nich špatnou situaci českého zemědělství. Organizace jako Agrární komora, Zemědělský svaz a Asociace soukromého zemědělství se do protestu nezapojí.
Komplikace čekají řidiče na magistrále u hlavního nádraží pouze ve směru na Holešovice. Kvůli pracím budou namísto tři průjezdné pouze dva pruhy. Zúžení potrvá do poloviny listopadu.
Denně po mostě projedou desítky tisíc aut. Na velkou rekonstrukci si budou muset Pražané ještě počkat. Poničený a neúměrně hlučný povrch na mostě je ale potřeba vyměnit už teď.
Velká část škodlivin se do vzduchu v Česku dostává z malých starých kotlů na dřevo nebo uhlí. Jsou mezi nimi i jemné prachové částice a benzoapyren. Ty mají negativní vliv na naše zdraví.
Na Václavském náměstí v Praze se sešli ekologičtí aktivisté z hnutí Extinction Rebellion (XR) na protestní akci Velká rebelie za život. Organizátoři připravili hudební program, přednášky a workshopy.
Jako jeden z nejtěžších úkolů, které kdy řešil, označil dánský urbanista Jan Gehl přeměnu pražské magistrály. Magistrát by na ní rád zklidnil dopravu, a požádal proto zkušeného architekta o pomoc.
Prasklý vodovodní řad komplikuje dopravu na magistrále v centru Prahy. Ve směru k Hlavnímu nádraží za náměstím I.P.Pavlova jsou neprůjezdné dva jízdní pruhy. Pracovníci Pražských vodovodů a kanalizací už potrubí během nočních hodin opravili. Práce na silnici ale potrvají až do úterý. Lidem v okolí by měla voda z kohoutků začít téct během pondělního dopoledne.
Požár zachvátil v ranních hodinách střechu a podkroví historické budovy Národního muzea v Praze. Na místě zasahovali profesionální i dobrovolní hasiči. Policie kvůli tomu dočasně uzavřela magistrálu pod muzeem. Teď se místem projíždí jedním jízdním pruhem. Příčiny vzniku požáru kriminalisté vyšetřují.
Asociace koncesionářů v taxislužbě dnes na poslední chvíli odvolala protestní jízdu Prahou. Někteří ale s tímto rozhodnutím nesouhlasili. Na Strahově, odkud měli taxikáři vyrazit směrem k magistrále, se jich podle odhadů pořadatelů sešlo na 500. Původně chtěli protestovat proti plánovaným změnám v pravidlech pro taxislužby. Magistrát je hodlá zanést do nového silničního zákona.
Policisté ze čtvrtého obvodu uzavřeli v noci část pražské magistrály. Při rozsáhlé dopravně bezpečností akci kontrovali projíždějící řidiče a jejich vozidla, provoz byl kvůli tomu omezen v obou směrech. Padaly pokuty za špatný technický stav vozidel i řízení pod vlivem alkoholu. Cizince bez dokladů prověřovala cizinecká policie.
Náměstí I. P. Pavlova se dnes proměnilo v otevřenou kulturní scénu. Až do půlky srpna se tam uskuteční přes 50 různorodých akcí. Projekt nazvaný Magistrála – Nová pražská třída má za cíl oživit prostor okolo rušné dopravní tepny.
Po pražské magistrále by se už brzy mohli vedle aut prohánět cyklisté. Magistrát plánuje zúžit prostor pro automobily a po stranách vytvořit cyklopruhy. A to především na území Prahy 4 a také Vinohrad. Realitu si byl na svém elektrokole prohlédnout i primátor Tomáše Hudeček z TOP 09.
Na řidiče v hlavním městě si v noci na čtvrtek opět posvítili policisté ze čtvrtého pražského obvodu. Asi stovka mužů a žen v uniformách krátce před 21. hodinou uzavřela magistrálu v obou směrech. Kontrolám přitom neuniklo jediné projíždějící vozidlo. Ze čtyř set metrů navíc situaci sledoval policejní vrtulník.
Provoz na pražské magistrále řídí od dnešního dne nový semafor. Praha ho nechala osadit několik metrů za Nuselským mostem ve směru do centra. Chce tak odsunout časté kolony z obytných částí Legerovy ulice na Nuselský most.
Provoz na pražské magistrále bude ode dneška řídit nový semafor. Praha ho nechala umístit pár metrů za Nuselským mostem ve směru do centra. Dopravu bude regulovat zkušebně do konce srpna. Se semafory nesouhlasí Praha 4, která takové řešení považuje za nekoncepční.
Na pražské magistrále bude semafor. Za nuselským mostem bude regulovat proudy aut mířících do centra města. Zatím jen bliká žlutým světlem, naplno bude provoz řídit od neděle. Na svém místě vydrží ale jen dočasně.
Odborníci budou dnes debatovat o tom, jak by se mohla do dvou let změnit Severojižní magistrála v Praze. Podle starosty čtvrté městské části Pavla Horálka by se mohla ulice 5. května zúžit o jeden jízdní pruh a uvolnit tak místo zeleni, pěším a cyklistům.
Budova bývalého Federálního shromáždění v Praze by se mohla zbourat. Jako jednu z variant řešení proměny horní části Václavského náměstí to dnes připustil primátor Bohuslav Svoboda.
Magistrála v Praze se dočká odhlučnění. Podle Hospodářských novin pražský magistrát u Nejvyššího soudu definitivně prohrál spor s obyvateli z okolí ulice 5. května a bude tak muset do roka jeden z hlavních tahů do centra výrazně odhlučnit. To by v kritickém úseku znamenalo snížit hluk až o 18 decibelů, což bude podle expertů velmi obtížné.
Jak zklidnit magistrálu v centru Prahy, to bude jedno z hlavních témat pro nové vedení pražské radnice. Názory se zatím různí - od jednoduchého zúžení až po její zavrtání do téměř kilometrového tunelu za Národním muzeem. Tato varianta už je ale stará několik desítek let. Nenašel se mezitím nějaký levnější způsob? A k jakému názoru se kloní odborníci?
O projektech výstavby silnic, rozvoji železnic nebo vodní dopravy dnes budou jednat ekonomičtí ministři. Ministerstvo dopravy jim totiž představí celkovou strategii rozvoje dopravní infrastruktury.
Na některých místech v Praze se ode dneška smí jezdit opět sedmdesátkou. Od ledna se například na magistrále nebo na jižní spojce zavedla povinná padesátka kvůli snížení hluku. Tam, kde ale toto opatření nepřineslo výraznější změnu, se teď původní sedmdesátka vrací.
Pražská severojižní magistrála, komunikace na Spořilově nebo některé úseky jižní spojky - to jsou všechno silnice, kde hlavní město kvůli hluku omezilo rychlost. Jestli toto opatření zabralo, magistrát průběžně vyhodnocuje.
Na klíčových dopravních tepnách v Praze je od 1. ledna rychlost omezena na 50 kilometrů v hodině. Dříve se přitom v těchto úsecích mohlo jet sedmdesátkou nebo osmdesátkou. Důvodem snížení rychlosti je snaha o omezení hluku v okolí silnic.