Pro mě je nejlepším českým filmem roku 2024 film Ještě nejsem, kým chci být, což je dokument o fotografce Libuši Jarcovjákové, říká filmový publicista Pavel Sladký v pořadu Host Lucie Výborné.
Svým novým videem chce popsat strategii za bouřlivým děním od nástupu Trumpa. „Svou roli beru jako někoho, kdo do sebe naleje řadu informací a snaží se z toho vycizelovat to nejdůležitější,“ říká.
„Ve filmu má publikum možnost porozumět tomu, proč se lidé obrací k radikalismu,“ přibližuje režisér Filip Remunda ohledně svého dokumentu Štěstí a dobro všem.
„Pro děti je přechod do samostatného života z dětského domovu je jedním z nejnáročnějších období,“ říká v pořadu Radiožurnálu Ditta Pospíchalová, spoluzakladatelka organizace Dejme dětem šanci.
„Ti, co tam pracují, jsou obrovští srdcaři, protože si nemyslím, že mají takové platy, za které by to dělali,“ říká o zaměstnancích a brněnského centra Fenix jeho klientka Alice Valehrachová.
Okolí, doprovod u porodu, může mít zásadní vliv – ať už pozitivní, nebo negativní. Protože pokud u porodu nevládne pohoda, je to dost velký kámen úrazu.
V Kabaretu Pepe střídá vážné, hloubavé polohy s rozšafnými řachandami. Málem účinkovala v Semaforu. „Nikdy to nedopadlo a asi to tak mělo být,“ říká v pořadu Host Lucie Výborné Petra Bílková.
Marek Audy v Albánii objevil a zmapoval jeskyni Atmos s největším termálním jezerem na světě. Jak obrovské jeskynní jezero Neuron vzniklo a čím může být pro vědu zajímavé?
Na stanici Český rozhlas Dvojka bude mít 9. února premiéru rozhlasový mysteriózní hororový thriller Šum režiséra Jana Vejnara, jehož tématem je umělá inteligence
„Ve světě, ve kterém nenacházíme žádný smysl, válka přináší smysl každý den,“ říká fotograf Stanislav Krupař o válce na Ukrajině v rozhovoru pro Radiožurnál.
„Když vyprávíte opravdu zajímavý příběh o tom, co se s těmi lidmi, kteří tady žili, stalo, kdo se o ně staral, kdo kdy co zažil... Ten dům se prodává jinak a na návštěvníky to funguje,“ říká Holub.
Otec Jiřího Berana, který ukončil kariéru po olympijských hrách v Paříži, se nadále věnuje tréninku dalších talentů sportovního šermu. Povídá si se synem o spotu i doma?
„Když dnes tam nahoru na oběžnou dráhu, do kosmického prostoru posíláme desítky družic každý týden, už tam pomalinku začíná být plno,“ přibližuje sedmnáctiletý kosmický inženýr Simon Klinga.
Sklářského mistra Pečinka nepodarky nemrzí. „Vypadá to jako chyba častokrát, ale ta chyba po čase ukáže nový směr. Takže jsem strašně moc věcí zkazil, abych se něco naučil,“ líčí Jiří Pačinek.
Prudký nárůst energie a pak náhlý útlum, vykresluje působení tyčinek a rychlých cukrů Pavlína Mähringová, autorka Svačinkové bichle, která pro rodiče shromáždila na dvě stě tipů, jak svačit lépe.
„Francouzi počítají s tím, že každý rok se do katedrály bude chtít podívat 15 milionů návštěvníků, lidé si budou muset místo rezervovat,“ říká zpravodaj Martin Balucha pro Radiožurnál.
„Výstavy děláme i pro školy a snažíme se mladou generaci, která žije jiným stylem, u výstavních panelů udržet,“ popisují pro Radiožurnál šéfredaktoři ČTK.
Nezastavovat v úzkých, nepřehledných místech, při opětovném rozjezdu se pak rozhlédnout vzhůru, zdůrazňuje z lyžařského desatera lektor na startu nové sezony.
„Obecně mám pro staré lidi slabost. Ono se to úplně nenosí, ale to, že existovalo něco jako rada starších – i když jsme byli na půl opicemi, tak stejně existovala –, má prostě jistou logiku.“
Botanik Roman Pavela zkoumá takzvané adaptogeny. „To jsou rostliny, které si umí povídat s naší stresovou cestou a usměrňují množství kortizolu v krvi, abychom nebyli příliš stresovaní,“ vysvětluje.
„Statečný člověk s velkým smyslem pro humor. Je to extrémní situace. Humor je někdy jediná šance, jak vzdorovat něčemu, co je úplně šílené,“ řekl režisér filmu Válečný zpravodaj o Martinu Dorazínovi.
„Snažím se od pana faráře a jeho bratrance nasávat, proč má cenu něco ve společnosti měnit, proč nemá cenu rozvíjet téma chráněných dílen,“ říká Potměšilová.
„Ta kniha je fascinující. S kýmkoliv jsem mluvila, všichni z toho byli úplně rozjaření, že se něco takového vůbec může napsat,“ popisuje Olga Sommerová knihu Dani Horákové, jež jí byla inspirací.
„U filmu Rok vdovy jsem pracovala s nějakými emocemi, které jsou těžké, ale tím, že v mém případě už jsou integrované, to bylo vlastně příjemné,“ říká herečka Pavla Beretová pro Radiožurnál.