Za internetové volavky se považují auta, která jsou stará například dva tři roky, mají nízký nájezd kilometrů, dobrou výbavu a nízkou cenu. Prodejce ale ve skutečnosti vozidlo nemá a vnucuje jiné.
Společnost Aures Holdings, která provozuje autobazar AAA a Mototechna, odhaduje, že v loňském roce bylo v nabídce přes 780 tisíc ojetých vozidel. To je asi o 50 tisíc méně než v roce 2021.
Vybrané modely podle oslovených autobazarů zlevnily i o desítky tisíc. Podle prodejců je teď průměrná cena ojetých vozů zhruba 180 tisíc, o devět tisíc méně než v červnu.
Do Česka se auta dostávají individuálně a se zfalšovanou historií. Podvodníci využívají nedokonalosti evropské legislativy, která historii vozidel vlastně vůbec nehlídá.
Deník E15 píše o nedostatku ojetých vozů v autobazarech, Mf Dnes se zaměřila na nelegální usekávání ocasů a ořezávání uší u psů. Více se dočtete ve výběru z médií, sestaveném Radiožurnálem.
„Policisté dále zjistili, že ještě před konfliktem v autobazaru došlo k napadení dalšího muže v Brně-Slatině. Ten byl nalezen na místě činu bez známek života,“ informoval mluvčí.
Zatímco v první vlně pandemie loni na jaře prodala třeba firma AAA AUTO v České republice přes internet 1700 aut, ve druhé to bylo již 2 500 a v nynější třetí téměř 9000 ojetých aut.
Dobíjecích stanic pro elektromobily v Česku přibývá, v evropském měřítku ale Česko stále zaostává píše deník Mf Dnes. Více ve výběru z médií, který připravil Radiožurnál.
Ve čtvrtečním českém tisku se dočtete, že přibývají ojetá auta ve špatném stavu, která jsou na prodej. Podle asociace autobazarů za to může mimo jiné pandemie koronaviru, píše deník E15.
Průměrné stáří dovážených ojetin se za poslední čtvrtletí zvýšilo o 0,1 roku na 10,7 roku, přičemž podíl vozidel starších deseti let činí 53,6 procenta.
V českém tisku se ve čtvrtek dočtete, že koronavirová krize dál ovlivňuje český trh s ojetými auty. Ojetin se podle Lidových novin méně prodává a zároveň je jich méně v nabídce.
Když se lidé vydají do autobazaru pro ojeté auto, mají největší strach z toho, aby nekoupili vůz po havárii. Tato obava je dokonce větší než z možného podvodu s přetočeným tachometrem.
V samotném dubnu byl pokles dovozů kvůli opatřením proti koronaviru nižší o 53 procent. Vyplývá to z údajů Svazu dovozců automobilů. Nejdováženější jsou vozy značek Škoda, Volkswagen a Ford.
V Česku působí okolo 400 autobazarů. Ročně jimi projde kolem 300 tisíc ojetých vozů. Podle společnosti Cebia je podíl ojetých aut se stočeným tachometrem na českém trhu 33 procent.
Desetiminutové kroužení v Černých polích není pro řidiče, kteří hledají volné parkovací místo, nic neobvyklého. Od půlky března mohou nově parkovat na placeném parkovišti pro asi 30 aut.
Většina autobazarů podle České obchodní inspekce nadále klame zákazníky. Inspekce zjistila pochybení při 57 procentech kontrol prodejců ojetin. Od května do října zkontrolovala 65 autobazarů.
Češi kupují více starších aut. Vyplývá to ze zářijových statistik Svazu dovozců automobilů. Od začátku roku se v Česku prodalo téměř 127 tisíc ojetin. To je asi o 3000 víc než za stejné období loni.
Podvodů s ojetinami neubývá, naopak jich přibývá. Česká obchodní inspekce loni zjistila porušení předpisů v 60 procentech kontrol autobazarů. To je o téměř čtyři procentní body více než v roce 2015.
Ministr průmyslu a obchodu Jan Mládek z ČSSD bude trvat na tom, aby stáčení tachometrů bylo trestným činem. Reagoval tak na výsledky kontrol autobazarů provedených Českou obchodní inspekcí. Ze 115 prohlídek našla chyby v 65 případech.
Až tři čtvrtě aut v některých bazarech odmítnou kvůli nejasné historii. I přesto, že už si dnes sami můžete informace o původu vozidla ověřit, je nákup ojetého auta vysokým rizikem. Ostatně, uvědomuje si to většina řidičů.
Autobazary závažně porušují předpisy. Česká obchodní inspekce našla nedostatky u dvou třetin kontrolovaných prodejců ojetin. Provozovatelé autobazarů přetáčejí tachometry nebo uvádějí nepravdivé informace o počtu předchozích majitelů prodávaných vozů.
Často se stává, že se k zákazníkům dostanou v obchodě kradené věci. Lidé si je koupí, aniž by věděli, že je někdo předtím odcizil. Nový občanský zákoník by měl od ledna více chránit zákazníky, kteří mohli být oklamáni. Stejně tak se zpřísňují pravidla i pro autobazary a zastavárny.