Průměrná cena ojetin letos stoupla o desetinu na 225 tisíc korun. Oblíbenou barvou je šedá

Průměrná prodejní cena ojetých aut na českém trhu se letos do září zvýšila meziročně o desetinu na 225 tisíc korun, což je mimo jiné dáno zvyšující se nabídkou zánovních vozů a ochotou kupujících do vozů více investovat. Nejvíce se prodávají vozy v ceně mezi 100 tisíci a 200 tisícikorunami, do 200 tisíc korun se prodávají tři pětiny ojetých vozů. Uvedla to společnost Cebia.

Praha Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Autobazar, auto (ilustrační foto)

Autobazar, auto (ilustrační foto) | Zdroj: Profimedia

Ve třetím čtvrtletí se snížil podíl vozů se stočeným tachometrem o zhruba dva procentní body na 38 procent. "Věříme, že se jedná o nový trend daný jednak větší nabídkou zánovních vozů, která je reakcí na zvyšující se prodeje nových aut v posledních letech, jednak zvyšujícím se zájmem kupujících o prověřování historie vozidel," uvedl ředitel Cebie Martin Pajer.

Průměrný věk aut v Česku je 15 let. Na trhu se proto objevily levná havarijní pojištění pro ojetiny

Číst článek

Kupující si začínají auta více prověřovat, a bazary proto přestávají vykupovat auta se stočeným tachometrem. Další možný důvod snižujícího se podílu vozů se stočeným tachometrem lze však spatřovat také v sílících dovozech těch aut, ke kterým nejsou informace o jejich historii.

Dovoz ojetých aut do Česka vzrostl do září o téměř sedm procent na 135 292 vozů. Proti roku 2014 se import zvýšil o polovinu. Průměrné stáří dovezených vozů bylo 10,3 roku. Podíl vozidel starších deseti let se ale snížil z loňských více než 54 procent na 51,73 procenta.

Z hlediska paliva převažuje stále zájem kupujících o vozy na naftu (58 procent). V budoucnu se však tento poměr může změnit, neboť u nových aut je trend zcela opačný. Prodeje nových aut s dieselovými motory poklesly podle dat Svazu dovozců automobilů (SDA) na 30 procent, což je do značné míry dáno tím, že nové emisní požadavky po aféře dieselgate prodražily výrobu a koncovou cenu pro zákazníka, čímž v důsledku vedly k omezení výroby a prodeje dieselových motorů prakticky po celé Evropě.

Téměř pětina ojetých vozidel se letos prodávala bez platné STK, v průměru se auta prodávají zhruba tři měsíce. Z hlediska modelů vozů trhu stále dominují ojeté Škody Octavie. Nejoblíbenější barvou je letos šedá.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme