odle sdružení stoupl loni počet registrací aut na baterie o 70 procent. Řidiči jich přihlásili přes 1200. Většinou jde o vozy staré dva až tři roky a často pocházející ze zahraničí.
Společnost Aures Holdings, která provozuje autobazar AAA a Mototechna, odhaduje, že v loňském roce bylo v nabídce přes 780 tisíc ojetých vozidel. To je asi o 50 tisíc méně než v roce 2021.
V Česku chybí vlakové vagony na převoz uhlí, píše deník E15. A až třetina ojetých aut dovezených ze zahraničí je po velké havárii, varují Hospodářské noviny. Více ve výběru z médií Radiožurnálu.
Vybrané modely podle oslovených autobazarů zlevnily i o desítky tisíc. Podle prodejců je teď průměrná cena ojetých vozů zhruba 180 tisíc, o devět tisíc méně než v červnu.
Do Česka se auta dostávají individuálně a se zfalšovanou historií. Podvodníci využívají nedokonalosti evropské legislativy, která historii vozidel vlastně vůbec nehlídá.
Ojetá auta v Česku zdražují, píše Deník. A zdražovat bude podle deníku Právo i pivo. V Praze by mohlo vzniknout největší datové centrum v Česku, informují Hospodářské noviny. Více ve výběru z médií.
V Česku klesl kvůli uzavření provozoven a dalším omezením prodej ojetin o 53 tisíc na 707 tisíc vozů. Polovinu z nich tvořila auta historicky dovezená ze zahraničí.
Podle Pokorného ze Svazu dovozců automobilů nebudou vozy výrazně mládnout, pokud se do jejich obnovy nezapojí i stát. Ten ale v nejbližší době žádné dotace - třeba v podobě šrotovného - nechystá.
Dobíjecích stanic pro elektromobily v Česku přibývá, v evropském měřítku ale Česko stále zaostává píše deník Mf Dnes. Více ve výběru z médií, který připravil Radiožurnál.
Ve čtvrtečním českém tisku se dočtete, že přibývají ojetá auta ve špatném stavu, která jsou na prodej. Podle asociace autobazarů za to může mimo jiné pandemie koronaviru, píše deník E15.
Když se lidé vydají do autobazaru pro ojeté auto, mají největší strach z toho, aby nekoupili vůz po havárii. Tato obava je dokonce větší než z možného podvodu s přetočeným tachometrem.
V samotném dubnu byl pokles dovozů kvůli opatřením proti koronaviru nižší o 53 procent. Vyplývá to z údajů Svazu dovozců automobilů. Nejdováženější jsou vozy značek Škoda, Volkswagen a Ford.
Existují domácí testy, které odhalí v ovoci či zelenině zbytky postřiků, píše Mf Dnes. A Praha ještě nevykoupila ani metr pozemků pro Pražský okruh, informuje Deník. Více se dozvíte ve výběru z médií.
Ministerstva loni utratila za externí služby poradců a advokátů celkem 330 milionů korun, píše deník E15. A billboardy i přes zákaz podle Práva od dálnic nemizí. Více se dozvíte ve výběru z médií.
Nákup staršího auta se možná prodraží. Vláda se zabývá návrhem Svazu obchodu a cestovního ruchu, podle kterého by se měla rozšířit ekologická daň na vozy splňující emisní normy Euro 3 a 4.
Češi pomalu upouští od nakupování ojetých aut v cizině. Stále víc se zajímají o ta domácí, a to hlavně kvůli doložené historii. Ukazují to statistiky společnosti Cebia.
Většina autobazarů podle České obchodní inspekce nadále klame zákazníky. Inspekce zjistila pochybení při 57 procentech kontrol prodejců ojetin. Od května do října zkontrolovala 65 autobazarů.
Praha připravuje digitální verzi Lítačky, podrobnosti v E15. Právo pak varuje před podvodníky využívajících ojetiny. A Česko prozkoumá účinky látky z lysohlávek na depresi, píší Hospodářské noviny.
Češi kupují více starších aut. Vyplývá to ze zářijových statistik Svazu dovozců automobilů. Od začátku roku se v Česku prodalo téměř 127 tisíc ojetin. To je asi o 3000 víc než za stejné období loni.
Koupit si v Česku ojetý vůz může být sázka do loterie. Podle police má velká část prodávaných ojetin padělané nebo pozměněné doklady. Kupující se tak vystavuje riziku, že mu auto policie po čase zabaví. Způsob, jak zamezit podvodům s automobily, dnes budou hledat poslanci z výboru pro dopravu.
Koupě ojetého auta je finančně výhodná, v České republice ale i hodně riskantní. Nejde přitom jen o „omlazování“ aut a přetáčení tachometru. Jak se nyní ukazuje, zákazník si může z bazaru nevědomky odvézt i kradené vozidlo a posléze o něj bez náhrady přijít. Odborníci proto doporučují před takovou koupí vše důsledně prověřovat.
Ještě než Ministerstvo průmyslu a obchodu přišlo ve středu o svého ministra, připravovalo se na velký boj proti stáčení tachometrů. To se totiž stalo v Česku takovým fenoménem, že při koupi vozu z druhé ruky specialisté doporučují nebrat na údaje na tachometru žádný zřetel.
Odborníci na trh s ojetými auty hlásí v Česku nárůst nového typu podvodu. Zadlužení lidé se snaží prodat auta, která jsou už v exekuci, ale ještě jim nebyla zabavena. To je možné kvůli nedokonalé a nepružné databázi exekutorských firem.
Češi mají menší zájem o auta z druhé ruky. Do republiky se jich minulý rok dovezlo o třetinu míň než v roce 2008 - celkem 145.000. Netýká se to přitom jen běžných značek. Ubývá i zájemců o luxusní vozy.