V Česku chybí vlakové vagony na převoz uhlí, píše deník E15. A až třetina ojetých aut dovezených ze zahraničí je po velké havárii, varují Hospodářské noviny. Více ve výběru z médií Radiožurnálu.
Vybrané modely podle oslovených autobazarů zlevnily i o desítky tisíc. Podle prodejců je teď průměrná cena ojetých vozů zhruba 180 tisíc, o devět tisíc méně než v červnu.
Do Česka se auta dostávají individuálně a se zfalšovanou historií. Podvodníci využívají nedokonalosti evropské legislativy, která historii vozidel vlastně vůbec nehlídá.
Ojetá auta v Česku zdražují, píše Deník. A zdražovat bude podle deníku Právo i pivo. V Praze by mohlo vzniknout největší datové centrum v Česku, informují Hospodářské noviny. Více ve výběru z médií.
Ministerstvo zemědělství připravuje seznam nepůvodních druhů živočichů, proti kterým by se Česko mělo bránit, píše týdeník Hrot. Více ve výběru z médií, který připravil Radiožurnál.
Podle Pokorného ze Svazu dovozců automobilů nebudou vozy výrazně mládnout, pokud se do jejich obnovy nezapojí i stát. Ten ale v nejbližší době žádné dotace - třeba v podobě šrotovného - nechystá.
Ve čtvrtečním českém tisku se dočtete, že přibývají ojetá auta ve špatném stavu, která jsou na prodej. Podle asociace autobazarů za to může mimo jiné pandemie koronaviru, píše deník E15.
V českém tisku se ve čtvrtek dočtete, že koronavirová krize dál ovlivňuje český trh s ojetými auty. Ojetin se podle Lidových novin méně prodává a zároveň je jich méně v nabídce.
Když se lidé vydají do autobazaru pro ojeté auto, mají největší strach z toho, aby nekoupili vůz po havárii. Tato obava je dokonce větší než z možného podvodu s přetočeným tachometrem.
V samotném dubnu byl pokles dovozů kvůli opatřením proti koronaviru nižší o 53 procent. Vyplývá to z údajů Svazu dovozců automobilů. Nejdováženější jsou vozy značek Škoda, Volkswagen a Ford.
Existují domácí testy, které odhalí v ovoci či zelenině zbytky postřiků, píše Mf Dnes. A Praha ještě nevykoupila ani metr pozemků pro Pražský okruh, informuje Deník. Více se dozvíte ve výběru z médií.
Přes 40 procent teenagerů v Česku má zkušenosti s pitím alkoholu. Informuje o tom Deník. Vlastníci lesů by podle Mf Dnes mohli v příštích letech dostat od státu dotace. Více ve výběru z médií.
Ministerstva loni utratila za externí služby poradců a advokátů celkem 330 milionů korun, píše deník E15. A billboardy i přes zákaz podle Práva od dálnic nemizí. Více se dozvíte ve výběru z médií.
Městské dopravní podniky se připravují na rušení papírových jízdenek, informuje Mf Dnes. A výroba piva v Evropě roste. Více se dozvíte ve výběru z médií, který sestavil Radiožurnál.
Nákup staršího auta se možná prodraží. Vláda se zabývá návrhem Svazu obchodu a cestovního ruchu, podle kterého by se měla rozšířit ekologická daň na vozy splňující emisní normy Euro 3 a 4.
V pátečním tisku se dočtete o tom, že v zemích Visegrádské čtyřky roste cena ojetých aut. Ženám se v českém lékařství daří víc. A odborníci zkoumají, jak lze zbavit koruny stromů jmelí.
V Česku jezdí jedny z nejstarších aut v Evropě, v průměru jsou na silnici skoro 15 let. Majitelé ojetin často nemají zájem o drahá havarijní pojištění a platí si opravy na svém autě sami.
Češi pomalu upouští od nakupování ojetých aut v cizině. Stále víc se zajímají o ta domácí, a to hlavně kvůli doložené historii. Ukazují to statistiky společnosti Cebia.
V zahraničí stoupl zájem o české ojeté automobily. Zatímco před pěti lety se ročně vyvezlo 26 tisíc vozů, letos to podle odhadů bude více než trojnásobek. Může za to slabá koruna.
U ojetých aut už nepůjde tak snadno jako dosud stáčet najeté kilometry. Od ledna si podle České televize zájemci o koupi staršího vozu mohou bezplatně ověřit stav tachometru při technických kontrolách, a to v aplikaci ministerstva dopravy.
Zájem Čechů o ojetá auta roste. O procento – na více než 126 tisíc vozů – se oproti předchozímu roku zvýšil počet ojetých aut dovezených ze zahraničí a i autobazary hlásí nárůst prodejů. Mezi neprodávanějšími značkami jsou tradičně auta mladoboleslavské Škody. Poptávka po starších autech bude podle odborníků růst také letos.