Češi nechtějí ojetá auta ze zahraničí, kupují vozy od českých majitelů

Dovoz ojetých aut do Česka klesá. V prvním pololetí tohoto roku se snížil o čtyři procenta. Na českém trhu se tak nově objevilo zhruba 62 tisíc vozů.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Autobazar (ilustrační foto)

Autobazar (ilustrační foto) | Foto: Jan Říha

Dalo by se říci, že co není z Česka, není dobré. Alespoň tak někteří odborníci naznačují současný trend v nakupování ojetých aut.

Zatímco dříve si lidé auta vozili výhradně z německého nebo holandského trhu, dnes to začíná být naopak. Stále více lidí chce auto, které si někdo před nimi koupil v Česku. Za prvé jim více věří, za druhé se do celkové ceny nezapočítávají náklady na dovoz.

Některé autobazary jsou tak z větší části plné vozů z Česka. Například ESA má ve své celkové nabídce až 90 procent aut, které vykoupila od českého majitele a také je českému majiteli většinou prodá. Zbylých 10 procent tvoří auta dovezená ze zahraničí.

Přehrát

00:00 / 00:00

O prodejích ojetin ze zahraničí informoval Jan Beneš

„Klienti už se také rozmýšlí, jestli dávat peníze do nových aut, anebo jestli je pro ně výhodnější kupovat mírně ojetá nebo více ojetá auta. A tam asi volí raději, že kupují ojetá auta, která tolik neztrácejí na hodnotě, a tím nám stoupají prodeje,“ říká Tomáš Svoboda z Auto ESA. Společnost zvýšila v prvním pololetí letošního roku celkový prodej aut meziročně o 18 procent.

Odbyt zvyšuje také konkurence. Skupina autobazarů AAA Auto prodala v prvním pololetí téměř 28 tisíc aut, z toho 19 tisíc v Česku, a to je zhruba o tři procenta více než ve stejném období loňského roku.

„Nejsilnějším měsícem byl v České republice červen, ve kterém jsme navzdory povodním prodali o šest procent vozů meziročně více. Zaměřujeme se na vozy koupené v České republice, protože taková auta mají jasnou a prokazatelnou historii. Dovážíme pouze novější modely, které jsou na českém trhu nedostatkové. Jejich podíl na našich celkových prodejích je nižší než 10 procent,“ uvedla generální ředitelka AAA Auto Karolína Topolová.

Podle údajů, které má Český rozhlas k dispozici od jednotlivých prodejců, je na českém trhu největší zájem o značku Škoda, a to o modely Octavia nebo Fabia. Lidé mají zájem také o značky Ford, Opel, Hyundai a Kia - o tato auta roste poptávka hlavně v posledních několika měsících.

Simona Bartošová, Jan Beneš Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme