Na místě byl od rána kriminalistický technik, aby shromáždil důkazy. Podle mluvčí zatím není možné vyčíslit způsobenou škodu. Po pachateli policie pátrá.
Jednou ze skupin, které nové omezení zasáhlo nejvíce, jsou kurýři s rozvážkou jídla. „Nevěděl jsem to, nikde to nebylo,“ uvedl mladý kurýr Dominik pro Český rozhlas Olomouc.
Zpoplatnění vjezdu na Malou Stranu a Smetanovo nábřeží pro nerezidenty připravuje magistrát od roku 2023. Prosazuje jej i radnice Prahy 1, proti je naopak Praha 2, která se bojí vlivu na svoje území.
Severní Evropa patří mezi regiony s největším podílem elektroaut na světě. V Norsku od loňského roku dokonce více lidí vlastní elektromobil než auto se spalovacím motorem.
„O existenci evropského automobilového průmyslu po roce 2035 nepochybuji. Ale jak bude velký a konkurenceschopný globálně, o tom mám velké obavy,“ říká expert.
Po střetu se zvěří má řidič postupovat jako při jiné nehodě. Jen v minimech případů není nutné volat policii - když je škoda na autě pod 100 tisíc a je jasné, že není zraněný ani člověk, ani zvíře.
Podle odborů je ohrožen zejména závod v Osnabrücku, který nedávno přišel o nadějnou zakázku od automobilky Porsche. Celá oddělení mají být uzavřena nebo přesunuta do zahraničí.
Pojišťovny mají několik možností, jak určit zůstatkovou hodnotu vodou zaplaveného auta. Podle mluvčího Kooperativy Milana Káni je někdy částka uvedena přímo v pojistné smlouvě.
Motoristé už u sebe nemusí vozit zelenou kartu. Ta bude uložena online v databázi České kanceláře pojistitelů, kam budou mít přístup policisté a někteří úředníci.
Ředitel poradenské společnosti AlixPartners Alexandre Marian očekává, že čínské firmy budou v Evropě dál expandovat. Potřebují obejít místní cla, aby se vyhnuly snížení zisku nebo zdražení svých aut.
Litr benzinu se aktuálně u čerpacích stanic v Česku prodává v průměru za 38,51 koruny, před týdnem byl o 19 haléřů levnější. Nafta je dražší o 21 haléřů na litru, v průměru stojí 37,20 koruny za litr.
Rivian vznikl v roce 2009, zatím se mu ale nepodařilo dostat z červených čísel. Krok přichází v době, kdy se zostřuje boj mezi výrobci elektromobilů a západní země přistupují ke clům na čínský dovoz.
Lotyšské úřady zabavují auta těm, kteří řídili pod vlivem alkoholu. Dobrovolníci vozy opraví a taky upraví pro potřeby ukrajinské armády nebo nemocnic. Vše je financováno dárci.
Podvodné inzeráty byly na historický vůz Škoda Felicia, ale i na prodej traktoru. Muž se už na policii přiznal, hrozí mu až pětileté vězení. Za stejnou věc byl v minulosti trestaný už sedmkrát.
Olomoucké hejtmanství postupně zrušilo už 40 přechodů. Jeden z nich byl také v Přerově. Lidé tam přes čtyřproudovou silnici přecházejí stále, ačkoliv loni v listopadu to stálo život mladou ženu.
„Potřebujeme, aby lidé přijeli k nám,“ zaznělo na debatě prostějovské radnice a obchodníků z centra města. Těm chybí hlavně dost parkovacích míst pro lidi. Radnice to teď zvažuje.
Automobilový průmysl se s přechodem k elektromobilitě mění. V Česku loni výroba aut vzrostla o skoro 15 procent. Podle ekonoma Jana Bureše je důležitá flexibilita, uvedl pro Český rozhlas Plus.
Stát se pro zvýšení ceny rozhodl loni. Zdůvodňuje to hlavně přibývajícími úseky dálnic. Cena podle ministra dopravy Martina Kupky (ODS) odpovídá inflaci za 12 let, kdy se poplatek neměnil.