Propagaci státních maturit na sociálních sítích zajistí soukromá firma
Ministerstvo školství bude brzy propagovat státní maturity na sociálních sítích. Výběrové řízení vyhrála firma Honeypot, pro kterou jde o první státní zakázku. O lepší a lidštější tvář zkoušky se na sociálních sítích postará za 800 tisíc korun. Většina peněz je z evropských fondů.
Na propagaci státních maturit nemá ministerstvo lidi ani peníze, zdůvodňuje rozhodnutí tendru ředitel centra pro přípravu maturit Pavel Zelený.
„Záruky, které vám poskytne dodavatel, to je něco úplně jiného, než singl osoba. Toto je skutečně optimální řešení. Nebo by to museli dělat interní pracovníci a na ty opravdu nemám peníze.“
Státní maturita propagaci potřebuje, říká například Josef Šlerka, šéf studia nových médií na filozofické fakultě Karlovy univerzity.
„V tuto chvíli je prezentace státní maturity na facebooku de fakto mrtvá a velmi roztříštěná.“
Jak bude konkrétně prezentace zkoušky vypadat, nechtěl sdělit zástupce firmy ani ředitel Zelený. Smlouva je totiž před podpisem. Firma ale například navrhovala kromě jiného vylepšit stávající profil na facebooku "Udělám maturitu."
Druhý ročník státních maturit začíná už příští středu, propagace se tedy bude vztahovat až k dalšímu roku.