Problém s odbavením na pražském letišti se dotkl asi dvou tisíc lidí. Někteří čekají na kufry už od neděle

Pražské letiště Václava Havla řeší problém se zavazadly, které nestíhá odbavovat. Část cestujících tak například na dovolenou odlétá bez svých kufrů. Důvodem má být přetížení letového provozu a nedostatek personálu. Mluvčí letiště Klára Divíšková Radiožurnálu řekla, že zavazadla bude letiště za lidmi posílat nejbližším možným letem.

Aktualizováno Praha (Aktualizováno: 20:38 2. 7. 2024) Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Letiště Václava Havla, ilustrační foto

Část cestujících z Česka odletěla bez svých zavazadel (ilustrační foto) | Foto: René Volfík | Zdroj: iROZHLAS.cz

Problém s odbavením se dotkl asi dvou tisíc lidí z devíti letů. Někteří lidé na své kufry v destinacích čekají už od neděle. „Zavazadla, která tady zůstala z neděle a z pondělí, odesíláme do konkrétní destinace nejbližším možným letem,“ uvedla mluvčí letiště Klára Divíšková.

Podvodný příspěvek láká na prodej zapomenutých kufrů za 70 korun. Vydává se za stránky Letiště Praha

Číst článek

Problémy byly taky po příletech do Prahy, kde cestující na zavazadla čekali i několik hodin. Letiště proto posílilo personál třeba i o pracovníky z administrativy a doporučuje mít nejdůležitější věci v příručním zavazadle.

„V následujících dnech doporučujeme cestujícím, aby měli u sebe na palubě letadla nejnutnější léky a hygienické potřeby. Prioritou je nyní nakládka na odletech. Tím se může zpozdit vykládka zavazadel cestujících, kteří přiletí zpět do Prahy,“ uvedla mluvčí Divíšková.

Rady pro cestující

Podle místopředsedy Asociace cestovních kanceláří Jana Papeže mají cestující nárok na odškodnění od pojišťovny, pokud si cestovní pojištění zajistili. „Všechny cestovní pojistky s sebou samozřejmě nesou i možnost ztraceného nebo zpožděného zavazadla a pak je to samozřejmě pojistná událost, kterou mohou lidé uplatnit u pojišťovny,“ vysvětluje pro Radiožurnál Papež.

Cestujícím, kteří přiletí do Prahy a nebudou chtít na své zavazadlo čekat, letiště doporučuje využít službu doručení kufrů domů. Letiště se v tiskové zprávě všem cestujícím omluvilo za komplikace. Spustilo i speciální linku 220 11 1444 určenou pro cestující, kteří po příletu do cílové destinace nedostanou své zavazadlo.

‚Velká zpoždění a nedostatek lidí‘

„Důvodem této situace je kombinace externích vlivů jako je přetíženost letového provozu, velká zpoždění a také nárazový nedostatek lidí v handligové společnosti v provozních špičkách. To je způsobené tím, že reálný provoz je vyšší, než jaká byla predikce,“ stojí ve vyjádření letiště.

Nedostatek personálu letiště aktuálně řeší a snaží se hledat nové zaměstnance. Některé ze svých aktuálních pracovníků také přesunulo na místa, kde nejvíce chybí. V třídírně a na reklamacích tak nyní vypomáhají třeba letištní administrativní pracovníci. 

mst, edr Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme