Na začátku července přitom z Prahy odletělo několik letadel bez kufrů. Mohl za to nedostatek personálu odbavovací společnosti. S letovými mimořádnostmi se letiště potýkalo ještě minulý týden.
„To, co situaci komplikuje i do dnešních dnů, je výrazná, řekl bych až extrémní nepravidelnost letového provozu,“ vysvětluje Jiří Jarkovský, nový předseda představenstva Czech Airlines Handling,
Pokud někdo bude na kufry v Praze čekat déle, má vyplnit reklamační formulář. Zavazadlo jim bude doručená zdarma během jednoho až tři pracovních dnů na uvedenou adresu ve formuláři.
„Pokud mají lidé problém a potřebují si koupit nové věci, tak se přímo na letišti obrátí na přepážku luggage claims. Tam vyplní formulář a zašlou ho dopravci, který náhradu vyplácí,“ radí expert.
„V následujících dnech doporučujeme cestujícím, aby měli u sebe na palubě letadla nejnutnější léky a hygienické potřeby. Prioritou je nyní nakládka na odletech,“ popsala mluvčí Divíšková.
Falešná facebooková stránka letiště tvrdí, že jsou všechny kufry „napěchované různými věcmi a elektronikou“, slibuje rozvoz po celé republice a upozorňuje, že nabídka platí jen do konce měsíce.
Na evropských letištích roste počet ztracených nebo poškozených zavazadel. Lidé totiž po koronavirové pandemii častěji cestují a na letištích stále chybí personál, upozorňují Hospodářské noviny.