České Budějovice chtějí dálniční obchvat města bez poplatku. Ministerstvo žádost o výjimku ale odmítá

Město bojuje za to, aby řidiči mohli tuto část dálnice D3 využívat zdarma. Magistrát požádal Ministerstvo dopravy o výjimku.To ji ale udělit nechce.

České Budějovice Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Rozhodnutí Ministerstvo dopravy označilo za definitivní

Rozhodnutí Ministerstvo dopravy označilo za definitivní | Foto: Ředitelství silnic a dálnic | Zdroj: ŘSD ČR

Na okraji Českých Budějovic mají technici hotovou hrubou stavbu zhruba kilometr dlouhého dálničního tunelu Pohůrka. Vedení města chce, aby se po této části D3 jezdilo zdarma. Vyplývá to ze žádosti, kterou rada města zaslala ministerstvu dopravy.

Přehrát

00:00 / 00:00

Ministerstvo dopravy Českým Budějovicím výjimku neudělí. Je to běžná praxe v zahraničí, vysvětluje Martin Kupka.

„Navrhli jsme dva exity, exit 131 u Silné až po exit 141 u Roudné. Mezi těmito exity šla naše žádost ministerstvu dopravy, aby byl tento kus dálnice bez poplatku,“ vysvětluje náměstek primátorky pro dopravu Lubomír Bureš zvolený za ODS.

Zdejší dopravní situaci už delší dobu nejrůznější průzkumy označují jako druhou nejhorší v Česku hned po Praze. Radnice je přesvědčená, že dálniční obchvat dopravě tak jako tak uleví. Zároveň se ale obává, že zpoplatnění by nemálo řidičů od využití desetikilometrového úseku odradilo. Město tomu chce zabránit všemi možnými prostředky.

„Když se podíváme na dálniční síť v České republice, tak obchvaty všech velkých měst jsou osvobozeny od poplatku, tady v Jižních Čechách to vidíme u Tábora, Veselí nad Lužnicí ale vidíme to i v Olomouci a Plzni,“ popisuje dál Lubomír Bureš.

Ministerstvo dopravy ale výjimku udělit nechce. Argumentuje například tím, že si stát musí na údržbu infrastruktury nějak vydělat. Podle ministra dopravy Martina Kupky (ODS) je nutné v tomto směru zachovat jednotná pravidla pro celou Českou republiku.

2:25

Finišuje stavba dálničního tunelu Pohůrka v Českých Budějovicích. Za dvouleté zdržení může spodní voda

Číst článek

„Platí, že tam kde se provozuje ucelený úsek komunikací, tak tam se spouští i zpoplatnění. To je případ Českých Budějovic, fakticky se tím prodlouží tah od Tábora po Kaplice nádraží," vysvětluje Martin Kupka.

Ministr Kupka při své nedávné návštěvě Jihočeského kraje označil rozhodnutí za definitivní.

„Je to věc se kterou počítáme jako s principem rozšiřování dálniční sítě. Je to nezbytný krok, který je obvyklý i v jiných státech,“ pokračuje dál Ministr Kupka.

O udělení výjimky chce teď se rezortem dopravy jednat taky jihočeský hejtman Martin Kuba z ODS. Ředitelství silnic a dálnic by mělo letos v prosinci otevřít třicet nových kilometrů dálnice D3 od Úsilného až po Kaplici nádraží na Českokrumlovsku.

Matěj Vodička Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme