Silný zápach v posledních dnech pociťovali nedaleko stavby dálnice D3 obyvatelé části Českých Budějovic Suché Vrbné a Dobré Vody. Vodohospodáři teď našli příčinu.
Ředitelství silnic a dálnic chce zprovoznit chybějících zhruba 460 metrů dálnice D3 u Tábora na přelomu července a srpna, kde mnoho let trval spor o pozemky.
Granáty, pancéřové pěsti a další torza zbraní z druhé světové války nacházejí archeologové na stavbě dálnice D3 u hranic s Rakouskem. Kolem Dolního Dvořiště a Rybníku prošlo roku 1945 několik armád.
Dálniční horečka, která díky rozjezdu investic zachvátila Česko, může skončit tím, že se staneme křižovatkou Evropy, přes kterou budou kamiony z Polska a Balkánu mířit do západní Evropy.
Správa železnic uvedla, že když se stavba dálnice chystala, tunel v projektu byl, pak z něj vypadl. Rýdl řekl, že ho silničáři z plánu vypustili po mnoha jednáních za přítomnosti ministerstva dopravy.
I když má na místě mimo jiné vzniknout více než 440 parkovacích míst, podle starosty Jiřího Borovky (STAN) to pro obyvatele významnou zátěž znamenat nebude.
Zvíře leželo čtyři kilometry severně od chráněné krajinné oblasti Třeboňsko. Podle agentury vlk přelezl proluku mezi plotem a dálnicí, kde ho následně srazil automobil, popsala tisková zpráva.
Kvůli situaci se zřejmě o rok zpozdí i stavba části D3 Třebonín - Kaplice nádraží. U úseku Třebonín - Kaplice podala nejvýhodnější nabídku právě Metrostav Infrastructure, nabídla 1,87 miliardy Kč.
V českém tisku se dočtete, že dostavba dálnice D3 na Benešovsku se znovu protáhne. Ministerstvo totiž zrušilo rozhodnutí, která udělovala výjimku z ochrany chráněných druhů živočichů, píše Právo.
O vyvlastnění rozhodne krajský úřad Jihočeského kraje. Někteří majitelé se chtějí vyvlastnění bránit. Dálnice D3 má propojit Prahu s Českými Budějovicemi, odkud má pokračovat na hranice s Rakouskem.
Majitel pozemku podal v dubnu žalobu proti vyvlastnění pozemku, přes který měla vést dálnice D3. U soudu ale neuspěl a Ředitelství silnic a dálnic tak může dostavit posledních 50 kilometrů.
Úsek D3 dlouhý 10,6 kilometru za 933,2 milionu Kč bez DPH chce stát otevřít koncem roku 2019. Nedohodne-li se s majitelem ŘSD, zprovozní v místě jen část dálnice, podobně jako u Tábora.
Stát mění strategii vůči majitelům pozemků při stavbě dálnic. Týkat se má především dlouholetého sporu s majiteli pozemků u jihočeského Tábora, kvůli kterému stojí dostavba dálnice D3.
Obhajobu exšéfa Lesní správy Lány platí stát, píší Lidové noviny. A ministerstvo vnitra blokuje podle deníku Právo stavbu větrných elektráren. Více v přehledu tisku Radiožurnálu.
Úsek dálnice D3 mezi Bošilcem a Ševětínem by se mohl začít stavět už koncem léta. Ředitelství silnic a dálnic teď čeká, jestli někdo podá námitku proti výsledku výběrového řízení, které skončilo v červenci. Jasno bude v polovině týdne.
Stavba dalšího úseku jihočeské dálnice D3 z Prahy do Českých Budějovic by mohla začít na podzim. Jde o úsek Bošilec – Ševětín. Vrcholí také přípravy sousední části, kde zbývá vykoupit poslední pozemek.
Cesta z Prahy na hranice s Rakouskem povede v Jihočeském kraji po nové dálnici D3 už v roce 2021. Takové jsou plány Ministerstva dopravy a Ředitelství silnic a dálnic po jednání Sdružení pro výstavbu dálnice D3 a rychlostní silnice R4, které se uskutečnilo v Českých Budějovicích.