Po střetu se zvěří má řidič postupovat jako při jiné nehodě. Jen v minimech případů není nutné volat policii - když je škoda na autě pod 100 tisíc a je jasné, že není zraněný ani člověk, ani zvíře.
Kdo bude zodpovědný za případnou nehodu? Rozhodnou o tom data z černé skříňky ve vozidle. Pokud systém vyzve řidiče, aby převzal řízení, a on to neudělá, bude zodpovědný za nehodu motorista.
Na lávce za 300 milionů korun se stále drží po deštích voda kvůli špatně položenému povrchu. Firma ho teď musí přebrousit a znovu vyspádovat. Bez oprav není možné lávku zkolaudovat.
Správa začala první most nakládat v pondělí ráno ve svém skladu v Soběslavi. Dopravu a jeho sestavení následně zajistí armáda, konkrétně půjde o jednotku ženistů z Bechyně.
Policie zachytí jen případy, které jim lidé sami nahlásí. O nemalé peníze už přišel jeden člověk z Vysočiny. Další případy tentokrát textových zpráv evidují i policisté na Olomoucku.
Ministerstvo dopravy chce jít technologiím samořiditelných vozů naproti a plánuje na podzim představit legislativu, která by ulevila řidičům od některých povinností.
Je to téměř pětina všech nováčků, kteří letos získali oprávnění skupiny B. Vyplývá ze statistik resortu dopravy. Sedmnáctiletí smí řídit auto od letošního ledna v rámci takzvaného systému L17.
Sedm let starý národní plán zakázal umísťovat starý zabezpečovací systém na nově rekonstruované trati v místech, kde dříve nebyl, tedy i v celém centru Pardubic.
Španělé mají největší síť vysokorychlostních tratí v Evropě, zároveň i nejnižší náklady na její výstavbu. Může se Česko, které samo vysokorychlostní trať připravuje, v něčem inspirovat?
Podle ministra dopravy se Evropa nemůže uzavřít před čínskou konkurencí, byť je často neférová oproti podmínkám, které mají tuzemské automobilky. Čínská vláda vydává masivní vládní podporu inovacím.
Evropský systém má nahradit současné technologie, které země EU používají. Zjednoduší dopravcům cesty mezi jednotlivými státy, ale hlavně má zabránit srážkám vlaků způsobeným lidským faktorem.
Řidiči, kteří přijdou o řidičský průkaz na osmnáct a více měsíců nebo odmítli test na alkohol a drogy, budou muset podstoupit terapeutické kurzy. Přihlásit se na ně mohou online od dubna.
Kupon je součást nové evropské směrnice, která se zaměřuje právě na kratší časové známky a s možností kuponu na 24 hodin nepracuje. Podobná obdoba má být zavedena i na Slovensku a Rakousku.
Cena dálniční známky by se měla znovu zvednout od ledna příštího roku. Růst by měla podle vývoje inflace. V sobotním pořadu Týden v politice České televize to řekl ministr dopravy Martin Kupka (ODS).
Od pátku se ceny za roční známku zvedly na 2300 korun, naopak se snížily na 430 za měsíční, 270 za desetidenní a nově přibyla jednodenní známka za 200 korun.
Aby nemuseli majitelé aut na technickou kontrolu znovu, doporučuje Asociace STK, aby dál jezdili na prohlídky s velkým technickým průkazem. Technici údaje z papírové verze do registru na místě doplní.
Začínající řidič může mít maximálně čtyři mentory, jeden mentor ale může dohlížet na více začínajících řidičů. Mentor musí v osobním autě sedět vedle řidiče a sledovat provoz a chování řidiče.
„Někdy to na mě působí tak, že se jen čeká, jestli se ozvou Děti Země nebo jiný stěžovatel. V podstatě všechny stavby, které se dlouho táhnou, jsou zablokovány, často z bizarních důvodů,“ říká Sůra.
Roční bude od března dražší, ostatní ale budou díky nové směrnici Evropské unie levnější. Ta totiž určuje, kolik procent z ceny ročního kuponu můžou nejvíce stát krátkodobé známky.
Správa železnic uvedla, že když se stavba dálnice chystala, tunel v projektu byl, pak z něj vypadl. Rýdl řekl, že ho silničáři z plánu vypustili po mnoha jednáních za přítomnosti ministerstva dopravy.
Pomoci dostát závazku, který země slíbila Severoatlantické alianci, mají kromě ministerstva obrany pomoct i další resorty a úřady. Ty si jako obranné výdaje započítají skoro devět miliard korun.
Připravené jsou základy většiny pilířů mostních estakád a nových staničních budov. O víkendu proto skončí výluka MHD v okolí Výstaviště. Další omezení ale budou následovat.
Bez definice nemůže policie dodržování bezpečného rozestupu kontrolovat ani přestupky pokutovat. Podle statistik je nedostatečný odstup pátou nejčastější příčinou dopravních nehod.
Dopravní expert Roman Budský je přesvědčen, že řidiči odmítají testy úmyslně. „Je daleko větší informovanost těchto lidí o tom, že se vyplatí odmítnout, protože je to přestupek,“ popisuje Budský.