OBRAZEM: Dopravní podnik zahájí geologický průzkum trasy metra D, má vzniknout 10 nových stanic

Pražský dopravní podnik zahájí geologický průzkum, kterým začne stavba trasy metra D z Pankráce do Písnice. Rozhodli o tom v pondělí pražští radní. Zároveň schválili záměr výstavby nové trasy. Průzkum vyjde na 1,58 miliardy korun.

fotogalerie Praha Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Stavby, které při něm vzniknou, budou součástí nové trasy. Dopravní podnik musí ještě vyřešit problém s některými chybějícími pozemky, například v Písnici.

Pražské metro slaví 45 let. Komunisté si jeho otevřením chtěli udobřit vztahy se Sovětským svazem

Číst článek

V první fázi vznikne trasa mezi Pankrácí, Novými Dvory a pokračovat bude do Depa Písnice a budou na ní jezdit vlaky bez řidiče. Náklady jsou odhadovány na 57 miliard korun. V budoucnu má vzniknout úsek z Pankráce na Náměstí Míru. Investorem stavby bude Pražský dopravní podnik.

Průzkum se uskuteční na Pankráci na několika místech. Šachty, štoly a další podzemní prostory, které při průzkumu vzniknou, nebudou zasypány, ale využity pro metro. Vytěžené šachty a štoly jsou naplánovány v místech, kde se budou nacházet traťové tunely, přestupní chodby nebo poslouží pro vzduchotechniku.

Z celkové částky půjde podle přehledu nákladů průzkumu, na samotný průzkum zhruba 1,28 miliardy korun. Dalších 145 milionů bude stát monitoring. Zbylé peníze pak půjdou mimo jiné na pasportizaci a část z nich je vyčleněna jako rezerva.

Chybějící pozemky

Vedení Prahy a dopravní podnik stále řeší problém s chybějícími pozemky nutnými pro stavbu. V současné době jednají například s majiteli pozemků v Krči. S nimi již byla podepsána tzv. iniciální dohoda týkající se pozemků u Nádraží Krč. Problémy má město kolem budoucích stanic Libuše, Písnice a Depo Písnice, kde jej čekají pravděpodobně rozsáhlejší směny pozemků.

Co se v noci děje v tunelech metra? Lucie Výborná natáčela s Josefem Jeníčkem z dopravního podniku

Číst článek

Pražští radní na začátku dubna rozhodli, že Praha nechá pro každou stanici z Pankráce do Písnice vypracovat návrhy výtvarných řešení. Ty upraví původně navrženou podobu některých prvků ve stanicích. Z nich pak speciální komise vybere vítěze. Pro stanici Náměstí Bratří Synků, která je součástí úseku z Pankráce na náměstí Míru, město rozhodlo, že uspořádá architektonickou soutěž na její podobu.

Pražský dopravní podnik ve zveřejněném dokumentu zmiňuje přínosy nové trasy metra D. Výstavbou si dopravní podnik slibuje zlepšení problematické dopravní situace v jižní části Prahy (Krč, Lhotka, Libuš) a dalších kapacitních sídlištních celků, odlehčení jižní části stávající linky C či vytvoření kapacitní rezervy pro případ přerušení provozu na lince C, mimo jiné spojených s provozní zranitelností na Nuselském mostě.

ČTK, nkr Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme