Ministerstvo spravedlnosti podnět podle mluvčího Michala Pleskota odložilo proto, aby jeho závěry neovlivňovaly soudce. Firma Inženýring dopravních staveb podala proti usnesení správní žalobu.
Tendr předpokládá nákup 53 souprav na linku C, šestnáct pro budovanou linku D a zahrnuje také nutné úpravy metra, jako jsou bezpečnostní stěny na nástupištích.
Potvrdil tím platnost rozhodnutí antimonopolního úřadu (ÚOHS), podle kterého byl tendr v pořádku. Žalobci ještě mohou podat kasační stížnost k Nejvyššímu správnímu soudu. Na vyjádření firem se čeká.
Konsorciu firem se nelíbí provázání znaleckého ústavu s pražskými politiky, městskými firmami i třeba konkurenční firmou Metrostav a její dceřinkou Subterrou.
Stavba linky D začala v roce 2022 v úseku mezi stanicemi Pankrác a Olbrachtova. Navazovat má úsek z Olbrachtovy na Nové Dvory, kterého se týká diskutovaný tendr.
Stavba nové linky pražského metra začala v roce 2022, ve výstavbě je kilometrový úsek mezi stanicemi Pankrác a Olbrachtova. Představenstvo pražského dopravního podniku (DPP) zrušilo výběr vítěze.
Důvodem k rozhodnutí bylo to, že podle úřadu v dokumentaci vítězného sdružení chyběly doklady prokazující zkušenosti některých členů odborného personálu.
Zatímco na prvním úseku budoucích stanic Pankrác-Olbrachtova už letos pracovali dělníci, o zakázku na vybudování druhého úseku mezi Olbrachtovou a novými Dvory sváděly boj velké stavební firmy.
Pohyb po MHD může být matoucí i pro vidící lidi. Pro nevidomé je ale ještě nebezpečnější, zvlášť v momentě, kdy je před nimi nečekaná překážka. A ani komunikace s dopravním podnikem není snadná.
„Není nic překvapivého, že všichni neúspěšní uchazeči podávají podněty na ÚOHS. Je to legitimní součást konkurenčního boje,“ komentuje situaci mluvčí dopravního podniku Daniel Šabík.
Skupina firem, kterou dopravní podnik vyloučil ze zakázky kvůli údajným chybám v dodané dokumentaci, se ohradila proti výběru zhotovitele, Subterry z koncernu Metrostav, a také proti svému vyloučení.
Podle mluvčí Vinci Ivety Štočkové souvisí podezření z podvodu s předloženými referencemi od vítězné firmy Subterra. Na ty si konsorcia, která v tendru neuspěla, stěžovala už ve svých námitkách.
Pražský dopravní podnik (DPP) odmítl námitky vyloučeného účastníka tendru na stavbu druhého úseku metra D z Olbrachtovy na Nové Dvory, sdružení společností Porr, Vinci a Marti (PVM).
Ukončete nástup, z tendru vás vyřazujeme. Řada podivných událostí jako stín doprovázejí největší stavební zakázku za poslední roky. Proč chce Praha utratit víc, než musí?
„Je to největší zakázka na stavební práce. Očekávali jsme, že taková zakázka bude provedena transparentně,“ kritizuje pro Český rozhlas generální ředitel firmy Vanci Martin Borovka.
Představenstvo pražského dopravního podniku schválilo vítěze tendru na druhý úsek metra D. Uspělo sdružení vedené firmou Subterra z koncernu Metrostav s cenou téměř 30 miliard korun bez DPH.
O výhrůžném e-mailu informoval jeden ze členů komise také dozorčí radu. Podle jejích zástupců, které iROZHLAS.cz oslovil, jde o závažnou věc, kterou by se měla zabývat také policie.
Odpůrci stavby poukazovali ve stížnosti například na domnělou systémovou podjatost úředníků magistrátu, a to s ohledem na vyjadřování pražských politiků.
„Úvodem musí zadavatel vyslovit zásadní pochybnost a obecně ‚zděšení‘ nad přístupem Úřadu, který prezentoval v tomto správním řízení,“ píšou právníci dopravního podniku v dokumentu směřovaném úřadu.
Vedoucí komunikace DPP Daniel Šabík už dříve připustil, že dojde v celém projektu zcela jistě ke zpoždění. Jak velké bude a jaké budou jeho náklady, si ale netroufl odhadovat.
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) vyhověl na poslední chvíli podané námitce dceřiné firmy Metrostavu a zrušil zakázku na druhou část metra D.
Dopravní podnik také plánuje, že dokončí budované trati z Divoké Šárky na sídliště Dědina a z Modřan do Libuše a postaví i zprovozní koleje z Holyně do Slivence.
Plány na výstavbu metra D existují od 80. let, první část se začala stavět letos. Linka by měla časem končit na sídlišti Písnice. Na obavy a očekávání místních teď upozorňuje festival Čekání proměny.
Peníze si plánuje půjčit od Evropské investiční banky. „Nastavení úvěru umožní rozložit náklady v čase a neomezit ostatní investiční aktivity a údržbu města,“ uvedl náměstek primátora Pavel Vyhnánek.