Dopravní podnik znovu vybral vítěze stavby na část metra D. Stala se jím opět Subterra

Pražský dopravní podnik znovu vyhodnotil tendr na stavbu druhé části metra D a vybral vítěze zakázky, kterým se opět stalo sdružení vedené firmou Subterra s cenou zhruba 30 miliard korun bez DPH. Sdělil to vedoucí tiskového oddělení dopravního podniku Daniel Šabík.

Praha (Aktualizováno: 12:09 6. 8. 2024) Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

36 metrů hluboká šachta na Pankráci.

Pražský dopravní podnik znovu vyhodnotil tendr na stavbu druhé části metra D (ilustrační foto) | Foto: Michaela Danelová | Zdroj: iROZHLAS.cz

Výběr dodavatele podnik dříve po stížnostech z tendru vyřazeného sdružení PORR, VINCI a Marti (PVM) zrušil, i po opětovném vyhodnocení a s přihlédnutím k novým informacím je podle podniku nabídka Subterry nejvýhodnější. Vyjádření Subterry a sdružení PVM ČTK shání.

Tendr se týká úseku nové linky z Olbrachtovy na Nové Dvory. Výběr sdružení vedeného Subterrou loni napadlo u antimonopolního úřadu (ÚOHS) PVM mimo jiné kvůli údajným chybám v referencích vítěze. Pražský dopravní podnik následně zrušil výběr vítěze zakázky, ale nikoliv samotný tendr.

Skupina firem vyloučená z miliardového tendru na metro D podala trestní oznámení pro podvod

Číst článek

O novém výběru dodavatele v úterý podle Šabíka na základě jednomyslného doporučení hodnoticí komise rozhodlo představenstvo podniku.

„K novým skutečnostem, které vzešly z podaných námitek, si DPP zajistil nové podklady a informace. Na základě mimořádně detailního prověřování nabídek dodavatelů a dalších expertních a právních analýz pak ve věci DPP znovu rozhodl,“ uvedl v úterý ředitel a předseda představenstva DPP Petr Witowski.

Druhou hodnocenou byla nabídka podaná sdružením vedeným společností STRABAG. Šabík doplnil, že z podnětů, které v souvislosti se zakázkou obdržel ÚOHS, se úřad již zabývá jen posledním, jenž podalo PVM kvůli svému vyloučení z tendru.

Stavba nové linky metra začala v roce 2022. Ve výstavbě je kilometrový úsek mezi stanicemi Pankrác a Olbrachtova a navazovat má právě nyní řešený úsek z Olbrachtovy na Nové Dvory. Dále bude vybudována část z Nových Dvorů do Depa Písnice. Původní předpoklad dokončení byl rok 2029, kvůli sporům bude pravděpodobně posunut a zprovoznění se tak předpokládá v roce 2031.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme