Jste milionoví a my s vámi. Volby přivedly na iROZHLAS.cz rekordní počet čtenářů

Jen deset měsíců stačilo, aby iROZHLAS.cz pokořil první sedmimístnou metu. V lednu se na stránky serveru podívalo podle statistik Netmonitoru 1 222 662 reálných uživatelů.

Praha Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Počet reálných uživatelů navštěvujících zpravodajský server iROZHLAS.cz od začátku měření.

Počet reálných uživatelů navštěvujících zpravodajský server iROZHLAS.cz od začátku měření. | Foto: iROZHLAS.cz | Zdroj: Český rozhlas

Je to poprvé, co návštěvnost serveru iROZHLAS.cz přeskočila milionovou hranici. Pro srovnání: v prosinci 2017 navštívilo iROZHLAS.cz 714 tisíc čtenářů, tedy o půl milionu méně.

„Ten skok je pro nás o to cennější, že nepoužíváme žádné klikací facebookové farmy ani nás netlačí vyhledávač na své hlavní stránce,“ řekl šéfredaktor iROZHLASu Radek Kedroň.

Volební smršť

Rekordní zájem čtenářů v lednu přineslo především zpravodajství o přímé volbě prezidenta. Lidé vyhledávali průběžné výsledky i čísla z jejich sousedství. Stejně tak sledovali online reportáž, v níž našli výroky politiků, postřehy z volebních místností i štábů, fotografie i krátká videa, které v terénu zaznamenali reportéři Radiožurnálu.

Zeman, nebo Drahoš? Půjčte si náš kód a sčítací drama sledujte na vlastním webu

Číst článek

A co víc – iROZHLAS.cz nabídl ke sdílení sčítací aplikaci, grafy s logem našeho webu se objevily v prvním i ve druhém kole voleb na osmi desítkách internetových stránek; po volně distribuovaném kódu sáhla převážně lokální média, městské a obecní weby.

Značka iROZHLAS.cz byla viditelná i ve volebním studiu Radiožurnálu a Českého rozhlasu Plus, kde se automaticky promítaly výstupy redakčního systému. Opačným směrem pak mířily videopřenosy předvolebních i povolebních debat Radiožurnálu.

„Pro nás je důležité, že iROZHLAS.cz zprostředkovává obsah se značkou Český rozhlas i lidem, kteří nás neposlouchají, ale zprávy sledují pouze na internetu,“ dodal ředitel Zpravodajství Jan Pokorný.

Rychle, nezávisle, spolehlivě

Internetová redakce nicméně nespoléhá jen na produkci rozhlasových stanic, snaží se nabízet původní zprávy. Například upozornila na rozpor v majetkových přiznáních Andreje Babiše. Šéf hnutí ANO a nyní i premiér v demisi si nechal vypracovat audit, aby dokázal, že si vydělal na nákup dluhopisů za 1,25 miliardy korun. Redaktorka Kristýna Novotná zprávu auditorů porovnala s majetkovými přiznáními pro Poslaneckou sněmovnu a zjistila, že se liší o desítky milionů korun.

Ani v rychloobrátkovém internetovém zpravodajství nerezignoval server na systematickou žurnalistiku a například loni se věnoval platům a pronájmů na Pražském hradě. Redaktorka Hana Mazancová tak vypátrala, že nadační fond manželů Klausových za pronájem v Královských zahradách platí 500 korun měsíčně. Reportér Ondřej Golis zase průběžně sleduje kauzu exšéfa Nemocnice Na Homolce Vladimíra Dbalého, dotační podvody v ROP Severozápad či případ Energie pod kontrolou.

Nejde však jen o obsah. Zjevně se začíná úročit pečlivost, s jakou vývojový tým vyladil web. Načítá se rychle a při brouzdání v telefonu „pálí“ co nejméně dat. „Zpravodajský server jsme stavěli tak, aby vyhovoval jak kvalitní internetové žurnalistice, tak i trendům ve vývoji technologií a čtení zpráv na mobilu. Přístup se nám osvědčil a budeme v něm pokračovat, čtenáři tak mohou už letos očekávat nové formáty zpracování zpráv i další zrychlování v načítání webu,“ připomíná projektový manažer serveru iROZHLAS.cz Jiří Špaček.

red Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme