Českým drahám se osvědčují posílené hlídky na odstavných nádražích. Mají zabránit poškození vlaků

Každá vlaková souprava nebo vagon, který je poškozený vandaly a sprejery výrazně komplikuje provoz na české železnici. Takové vozy totiž není možné z bezpečnostních důvodů vypravit. Čištění stojí České dráhy nemalé peníze, a proto v posledních měsících posílili bezpečnostní hlídky se psy ve stanicích, kde vlaky stojí. Jednou z nich je i odstavné nádraží v Praze Michli.

Praha Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Na posprejované vlaky se používá speciální gelový roztok

Hlídky mají za úkol střežit vlaky před vandaly a sprejery. Čištění vlaků totiž stojí nemalé peníze. Ilustrační foto. | Foto: Tomáš Maleček | Zdroj: Český rozhlas

Na odstavném nádraží stojí převážně vlaky City Elephant. „Prvý úkol hlídky je střežit vlaky před sprejery a vlaky procházet. Kdyby se tam objevila nějaká nežádoucí osoba tak ji vykázat z vlaku, potažmo i z depa,“ říká bezpečnostní manažer Českých drah David Procházka.

Přehrát

00:00 / 00:00

Poslechněte si reportáž od Jakuba Vika z obratové stanice v Praze Michli

Hlídka podle slov bezpečnostního manažera zasahuje poměrně pravidelně, a to právě nejčastěji ve střetech se sprejery nebo lidmi, kteří se chystají ve vlacích přespat.

Podle Procházky musí často zasahovat i pes, kterého hlídka má. Konkrétně popisuje případ, kdy si hlídka všimla dvou lidí, kteří před nimi začali utíkat. „Psovod vypustil psa, který je hned doběhl. Lidé se zastavili a bylo zjištěno, že se nejpravděpodobněji jednalo o sprejery.“

Kamery i nátěry

Cestující ve vlaku u Kolína napadl průvodčího. Ten na něj použil pepřový sprej a zamkl ho na záchodě

Číst článek

Mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský zmiňuje ale i jiná opatření, které proti vandalům dráhy zavádí. „Jsou to různé antigrafity nátěry, ze kterých jde ten sprej snáze odstranit a barvy na něj tak dobře neulpívají."

České dráhy uvažují o doplnění kamerových systémů do interiérů vlaku. Často totiž bývají pomalované i vnitřní strany souprav. „V moderních vlacích, v některých regionech, tyto kamerové systémy už fungují,“ doplňuje mluvčí.

Stejně jako v pražské Michli, hlídkují bezpečnostní pracovníci v několika desítkách obratových stanic a odstavných nádražích v Praze a středních Čechách.

Jakub Vik, van Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme