Placená modrá ikona na Twitteru vyvolala chaos. To je typický Musk, dělá věci narychlo, míní Koubský
Twitter uživatelům z jejich profilu smazal modré ikony tzv. ověřeného účtu, které získali podle pravidel platných před tím, než se majitelem služby stal podnikatel Elon Musk. Modrou fajfku teď mají jen účty, které Twitteru platí předplatné (přes 200 korun měsíčně). Služba jejich totožnost nijak neověřuje, stačí jen, aby při registraci zadali telefonní číslo. Změna se neobešla bez komplikací.
Některým prominentním uživatelům totiž Twitter modrou ikonu ponechal, přestože za ni neplatí. Patří mezi ně kritici změny, jako je třeba spisovatel Stephen King, americká sportovní hvězda LeBron James či herec William Shatner.
Magazín Online Plus okomentuje zmatek kolem přidělování modré ikony ověřeného účtu na Twitteru. Poslechněte si ho celý v audiozáznamu. Moderuje David Slížek
Elon Musk na Twitteru napsal, že konkrétně za jejich účty platí předplatné on sám. Modrá ikona se pak ale začala vracet i dalším účtům s velkým počtem sledujících.
Začala se mimo jiné také objevovat i na účtech některých lidí, kteří jsou už třeba několik let po smrti. A není jasné, jestli jejich účet za ně někdo provozuje, nebo ne. V některých případech je to velmi nepravděpodobné.
„Můžeme si myslet cokoliv, co chceme, o tom, jestli je dobře tímto způsobem rozlišovat platící a neplatící uživatele. Ale budiž. To je aspoň rozdělení, které dává smysl,“ hodnotí redaktor Deníku N Petr Koubský.
„Jakmile tam ale Twitter z reklamních důvodů přidává tu modrou ikonu lidem, kteří o ni nestojí, nesouhlasí a jsou proti současnému vedení Twitteru, tak si zadělává na další potíže a znedůvěryhodňuje opět celý ten systém.“
„Já bych řekl, že to je typický Musk – dělat věci hodně rychle, trochu zmateně a příliš se nestarat o negativní důsledky, které to vyvolá,“ dodává.
Ověření se může hodit
CNN zveřejnila k celému chaosu analýzu s titulkem „Jak Elon Musk změnil modrou ikonu ze symbolu postavení na odznak hanby“.
Dokonce se vynořila skupina uživatelů Twitteru, která začala vyzývat k tomu, aby si všichni zablokovali všechny účty, které modrou ikonu mají, protože podle nich jde čistě o lidi, kteří podporují Elona Muska a jeho chaotické vedení Twitteru.
Většina páťáků má profil na sociálních sítích, mluvme o tom s nimi co nejdřív
Číst článek
„To se mi zdá velice přehnané. Myslím si, že člověk může tu modrou ikonu chtít z naprosto dobrých důvodů. Nedávno o tom psal Miloš Čermák, který vysvětloval, že on ji má z toho důvodu, aby mohl editovat svoje příspěvky, když už je jednou odeslal, což ta placená služba umožňuje, a aby je mohl psát libovolně dlouhé.“
„To je naprosto legitimní přání, přestože sám po ničem podobném netoužím, a nevidím nejmenší důvod, proč za to třeba konkrétně Miloše odsuzovat. Je to úplně v pořádku. Ta kampaň mi tedy moc velký smysl nedává.“ soudí Koubský.
Ověřování je podle něj na sítích velmi důležitou funkcí. „Jinak se na nich může kdokoliv vydávat za kohokoliv. Mít občas u někoho jistotu, zejména u institucí, ale občas i u jednotlivců, že skutečně hlasem toho profilu mluví ta skutečná osoba nebo organizace, není k zahození.“
Celý magazín Online Plus vysvětlí nefunkčnost sítě internetu věcí v Česku. Zaznamená, že velké online platformy a vyhledávače čekají změny díky nařízení o digitálních službách Evropské unie. A zhodnotí také možnosti vývoje umělé inteligence v Česku. S Petrem Koubským z Deníku N o tom všem rozmlouvá šéfredaktor serveru Lupa.cz David Slížek. Poslechněte si v audiozáznamu.