Frankfurtský autosalon se nese ve znamení mini aut

Téměř stovka světových premiér v podobě nového Fiatu Panda, Toyoty Yaris, Mercedesu třídy B nebo jedničkové řady BMW. To budou hlavní taháky 64. světového autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem, který právě dnes přivítá odbornou veřejnost a novináře. Na autosalónu nebudou ovšem chybět ani čeští výrobci.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Ekologická verze modelu Up! s označením ECO

Ekologická verze modelu Up! s označením ECO | Foto: Jan Říha

Hitem autosalonu budou malá auta, o tom z předběžných zpráv není pochyb. Své premiéry si přichystaly Fiat s třetí generací oblíbené Pandy, stejné generace se dočká populární Toyta Yaris nebo výrazně upravený Renault Twingo.

Pozornost budou přitahovat domácí výrobci, ať už Mercedes s novou třídou B, která zcela mění svoji koncepci nebo BMW s nástupcem jedničkové řady či Volkswagen s nejmenším modelem této automobilky, kterým je čtyřmístný městský UP!.

Přehrát

00:00 / 00:00

Petr Jansa informuje o zahájení 64. Frankfurtského autosalónu

„Městské autíčko se třemi dveřmi, mimochodem ty zadní jsou jen skleněné, které se poprvé se na autosalonu ukázalo už v roce 2007 tehdy ovšem s motorem vzadu. Plné čtyři roky trvalo, než se motor posunul dopředu a auto se dostalo do sériové výroby. K dispozici budou i ekologické verze auta UP! Se spotřebou pod 3 litry paliva na 100 kilometrů a nízkými emisemi CO2,“ představuje nové městské auto přímo z místa zpravodaj Radiožurnálu Jan Říha.

Jan Říha dále dodává, že toto auto bude vyrábět i Škodovka pod jménem City Car.

MissionL od Škody

Škodovka bohužel zatím oddaluje zahájení své slíbené modelové ofenzívy, a tak ukáže pouze studii MissionL, která ale dává už jasně tušit, jak bude vypadat příští rok avizovaná sedmá modelová řada.

„Na rozdíl od jarní studie v Ženěvě nazvané VisionD tentokrát ale jde o předprodukční studii auta s velikostí mezi Fábií a Octavií. Tato novinka bude v roce 2012 uvedena na trhy v Evropě, Rusku a Číně, tedy i včetně České republiky, ale už letos bude k dispozici pro indické zákazníky,“ dodává ke studii nové Škodovky Jan Říha.

Přehrát

00:00 / 00:00

Jan Říha podává zprávu o 64. Frankfurtském autosalónu přímo z místa dění

Na sklonku letošního roku se ale na domácím trhu objeví nejmenší škodovka, nazývaná zatím Citycar, tedy jednovaječné trojče zde představeného VW Up a malého Seatu. Výhledově se začíná hovořit i o osmé modelové řadě, která by se poprvé mohla objevit, alespoň jako studie, na podzim příštího roku.

Dnes bylo také potvrzeno, že i nadále z továrny Hyundai v moravských Nošovicích bude sjíždět model i30, jehož druhá generace si zde dnes rovněž odbyla premiéru.

Všechny fotografie ze včerejší novinářské prezentace nového škodováckého modelu si můžete prohlédnout na stránkách Motožurnálu.

Škoda auto má letos v plánu prodat nejméně 840 000 aut. Mladoboleslavská automobilka chce navíc do roku 2018 prodávat ročně i 1,5 milionu aut. Pomoci ji k tomu má právě i šestá modelová řada.

Pozornost si ale zaslouží také Hyundai, který zde oficiálně odhalí druhou generaci svého až překvapivě úspěšného modelu i30, který se vyráběl a bude vyrábět u nás v Nošovicích.

Volgswagen vstupuje mezi miniauta

Šéfredaktor internetového serveru Autoweek Vladimír Rybecký vidí nástup Volkswagenu do segmentu malých aut jako zásadní. Pro takové množství aut, které chce Volkswagen spolu se Škodou a Seatem prodávat, není však na trhu místo.

„To znamená, že může uspět jedině na úkor jiných značek, to znamená především Fiatu, Toyoty, Citroënu a Peugeotu,“ dodává Vladimír Rybecký.

Zatímco v posledních letech se automobilky předháněly v důrazu na bezpečnost a ekologickou šetrnost, zdá se, že letošní boom zažívají právě malá auta.

„Pro automobilky je tento segment důležitý, protože pomocí těch mini aut a malých aut mohou snížit fleetové emise CO2, což se bude od příštího roku velmi přísně sledovat, takže pomocí těch malých aut s malými motory si mohou své postavení hodně zlepšit,“ vysvětluje tento trend Vladimír Rybecký.

Německá automobilka Audi ve Frankfurtu oznámila plán stát se ještě v letošním roce dvojkou na trhu s luxusními vozy a překonat v prodeji vozů tradiční značku Mercedes Benz. Audi chce roční prodej zvýšit na milion a 300 tisíc aut, což je o 200 tisíc aut více než loni. Největším výrobcem luxusních vozů zůstává německé BMW.

O novinkách, které se na Frankfurtském autosalonu představí, informuje slovem i obrazem Motožurnál.

Petr Jansa, Jan Říha, pir, Marína Dvořáková Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme